حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
17 آوریل 2024 - 21:15
شناسه : 17586
بازدید 19
1
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از کاهش روان آب ورودی به سد‌های استان در سال آبی جاری خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، یوسف غفارزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی‌های مداوم در سال‌های گذشته، موجب شده تا بارش‌های موجود به روان آب تبدیل نشوند و در نهایت شاهد کمبود ذخایر سد‌ها باشیم.

وی ادامه داد: به رغم بارش‌های ماه جاری، با توجه به شرایط خشکسالی و عدم تبدیل بارش‌ها به روان آب، فقط ۵۲ درصد مخازن سد‌های این استان پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی افزود: سد آیدوغموش میانه با میزان روان‌آب ورودی ۴٨ درصد کمتر از سال گذشته، بیشترین کاهش را داشته است.

غفارزاده گفت: از ابتدای سال آبی یعنی از ابتدای مهرماه ١۴٠٢ تاکنون بیش از ٢٩۴ میلیون مترمکعب آب، وارد سد‌های بزرگ استان شده است.

وی با بیان اینکه به رغم باور عمومی، بارندگی‌های پراکنده روز‌های اخیر، اثربخشی ناچیزی بر مخازن سد‌ها داشته است، از مردم استان به ویژه شهروندان کلانشهر تبریز خواست، با همراهی همیشگی و مصرف معقول منابع آب، ضمن خودداری از مصارف غیرضروری، خادمان آب را برای گذر ایمن از تابستان پیش رو یاری کنند.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17586

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.