حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
مراسم وحدت حوزه و دانشگاه
22 دسامبر 2018 - 12:42
شناسه : 207
بازدید 74
6
مراسم وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیریت حوزه علمیه بناب و شرکت گسترده اساتید و طلاب حوزه علمیه و همچنین حضور رؤسای دانشگاه های آزاد، پیام نور و دانشگاه بناب و شرکت دانشجویان دانشگاهها در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه بناب برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

مراسم وحدت حوزه و دانشگاه

بناب ـ بناب پرس؛ دکتر حسین پیری رئیس دانشگاه بناب در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

دانشگاه بناب به عنوان نگین در شهر میزبان اساتید و طلاب حوزه علمیه است، انشاءالله بتوانیم مایه استحکام وحدت حوزه و دانشگاه باشیم.

دانشگاه بناب قطعا خواهد توانست جایگاه ویژه ای را در ارتباط با صنعت کسب نماید.

در دانشگاه بناب فضای صمیمی بین اساتید و کارمندان وجود دارد که این امر زمینه گسترش صمیمیت با حوزه علمیه را هم فراهم خواهد کرد.

دکتر سید باقر سیدی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد:

خود این اجتماع و گردهمایی برای کسانی که دارای هدف مقدس هستند موقعیت بسیار مغتنم بوده و آثار و برکات زیادی دارد.

تا از خطر اختلاف حوزه و دانشگاه آشنا نشویم، از منافع آن آگاه نخواهیم شد و تا از منافع وحدت آگاه نباشیم برای حراست آن سعی نخواهیم کرد، در نتیجه آسیب هایی متوجه حوزویان و دانشگاهیان خواهد شد.

وحدت در مقابل دشمن است، تا انسان دشمن و راه نفوذ او را نشناسد برقراری وحدت ممکن نیست.

اساس وحدت حوزه و دانشگاه علم و دین است، اگر کسی این دو مقوله را از هم جدا بداند نمی تواند سخن از وحدت حوزه و دانشگاه بزند. انفکاک علم از دین همان است که در ادبیات امروز به عنوان #سکولاریسم نام گرفته است و ریشه در دوران روشنفکری اروپا از قرن ۱۳ به بعد دارد.

با تفکر سکولاریستی و لیبرالیستی نمی توان وحدت برقرار کرد، بر اساس همین طرز تفکر شبهه اختلاف علم سنتی و علم مدرن را مطرح کردند که حوزه مولد علم سنتی و دانشگاه مولد علم مدرن است.

اگر مقصود از علم سنتی نادیده گرفتن علم پیشینیان است که کاملا اشتباه است، نه حوزه و نه دانشگاه چنین دیدگاهی را نمی توانند داشته باشند و الا این انکار هویت علمی و اجتماعی خودشان است.

اگر مقصود از علم مدرن توجه به اوضاع و شرایط فعلی و نادیده نگرفتن آنهاست، این امر ضروری است و نه حوزه و نه دانشگاه نمی توانند به آن بی تفاوت باشند.

گزارش تصویری مراسم وحدت حوزه و دانشگاه

 

مراسم وحدت حوزه و دانشگاه

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=207

 

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.