حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
مختصری از سهم جنگلها در ایران/ به بهانه سیزده بدر روز طبیعت
01 آوریل 2024 - 12:18
شناسه : 17323
بازدید 26
1
یادداشت عباس محمدی کنشگر محیط زیست با نگاه به مختصری از سهم جنگل های ایران، در گذشته‌ای نه چندان دور بیش از ۲۰% مساحت ایران را جنگلهای انبوه تشکیل میدادند، متاسفانه در حال حاضر به ۱/۵% از وسعت سرزمینی کشورمان رسیده است.
ارسال توسط :
پ
پ

بناب ـ پایگاه خبری بناب پرس؛ در گذشته‌ای نه چندان دور بیش از ۲۰% مساحت ایران را جنگلهای انبوه تشکیل میدادند، متاسفانه بخاطر سوء مدیریت و گرمایش زمین و آتش سوزی‌ها و غارت مافیای جنگل، در حال حاضر سهم کشورمان ازجنگل‌های همگون با اقلیم به ۱/۵% از وسعت سرزمینی کشورمان رسیده است.

دانشمندان (UN) در سازمان ملل به این نتیجه رسیدند که اگر هر کشوری کمتر از ۱۰% وسعت سرزمینی‌اش جنگل داشته باشد از نظر هوای سالم جزو کشورهای فقیر  محسوب میشود، با دیدن این‌همه خسارت عهد میبندیم بخاطر ایران عزیزمان با طبیعت مهربان باشیم.

سیزده بدر امسال معلوم خواهد شد که ما ملت چند چندیم؛ چند درصد وفادار به فرهنگ جامعه ایرانی هستیم و چند درصد به فرهنگ وارداتی علاقه مندیم. تجارب سالهای گذشته نشان میدهد در این روز مسئولین و خانوادها با طبیعت آشتی خواهند کرد و در چالشی که به‌همین مناسبت در حال انجام است هیچ اجرامی  را که با طبیعت ناساز گار است به طبیعت رها نخواهیم کرد.

در کاینات سیاه‌چاله‌ها اجرام را می بلعند و در این فرایند کار محیط زیستی را انجام می‌دهند و خود را بازسازی می نمایند.

ضمن همکاری در این چالش این پست را به تمامی دوستان اطلاع رسانی نموده تا چرخه این چالش ادامه پیدا کند و بیش از پیش حافظ محیط جانبی و طبیعت خود باشیم.

عباس محمدی، کنشگر محیط زیست و منابع طبیعی ایران

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17323

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.