حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
دومین صنعت ارز آور کشور در حال نابودی است
29 آوریل 2024 - 8:53
شناسه : 17693
بازدید 18
1
رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق تبریز بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در حوزه فولاد دومین صنعت ارز آور کشور و رفع تعهد ارزی آن تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز
پ
پ


به گزارش بناب پرس، اسمعیل ظفر؛ در نخستین جلسه کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز در سال جدید که با محوریت تدوین استراتژی و اولویت‌های کاری، با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و دولتی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با بیان اینکه در سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌شرقی در حوزه معادن و فلزات معادن، نسبت به سایر استان‌ها کمتر شده است، اظهار داشت: علت اصلی این امر را مشکلات متعدد سرمایه‌گذاران در حوزه معادن در استان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار، احترام و امنیت می‌خواهد گفت: متأسفانه سرمایه‌گذاران در حوزه معادن در کشور و استان مظلوم واقع شده‌اند، به‌عنوان مثال قیمت ورق برای تهیه لوازم خانگی در ایران، ۴۰ الی ۵۰ برابر بیشتر از قیمت‌های جهانی است.

ظفر با اشاره به نقش اتاق بازرگانی تبریز در رابطه با جذب سرمایه‌گذار گفت: جای خالی اتاق و خانه صنعت در شورای برنامه‌ریزی معادن محسوس است، بنابراین باید سازوکاری اندیشیده شود که این دو مجموعه نیز حق رأی داشته باشند.

رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق تبریز با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در حوزه فولاد، رفع تعهد ارزی، مشکلات مالیاتی و تعدد بخشنامه‌ها را از اساسی‌ترین مشکلات فعالان حوزه معادن و فلزات عنوان کرد.

ظفر با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات در بخش معادن و فلزات بسیار کاهش یافته است، افزود: دومین صنعت ارزآور کشور در حال نابودی است و با تداوم این روند، شاهد از بین رفتن بسیاری از مشاغل مرتبط با این حوزه خواهیم بود.

فرهاد نیک‌نفس؛ عضو کمیسیون معادن و فلزات اتاق تبریز نیز در این جلسه نقش اتاق تبریز را در ارائه مشاوره و پیشنهاد برای تصمیم‌سازان مهم دانست و افزود: برای تاثیرگذاری بیشتر اتاق تبریز نیازمند است تا واحدهای اجرایی و دولتی استان، اولویت‌ها و استراتژی‌های خود را با بخش خصوصی در میان بگذارند، چراکه ضروری است، اولویت‌های بخش خصوصی با مزیت‌های رقابتی استان و کلان برنامه هم‌راستا باشد.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ‌گونه فعالیت مشترکی بین استان‌های دارای معادن از جمله کرمان، یزد و اصفهان با استان ما صورت نگرفته است، بهره‌گیری از تجربیات سایر استان‌ها را بسیار مؤثر دانست.

نیک‌نفس با اشاره به انعقاد قرارداد شانگهای گفت: این قرارداد فرصت بزرگی است، اما تا جایی که بنده اطلاع دارم، هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی نوین، تجارب سایر استان‌ها، تفکر جدید و همچنین اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران در حوزه معادن و فولاد تأکید کرد.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17693

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.