حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2951 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
تحقق شعار سال مستلزم مشارکت مردم است/ مسئولان موانع مشارکت مردم را برطرف کنند
29 مارس 2024 - 17:16
شناسه : 17272
بازدید 45
0
امام جمعه موقت بناب: امام جمعه موقت بناب گفت: متأسفانه عده ای در حدّ شعار به موضوعات اقتصادی مقام معظم رهبری نگاه می کنند؛ در حالیکه اینها شعار نبوده بلکه تعیین خط و مشی و مسیر حرکت به مسئولان نظام و مردم در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی است.
ارسال توسط : نویسنده : محمدقلی سلطانی
پ
پ

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید باقر سیدی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، اظهار داشت: سال های متمادی است که شعارهای سال معظمٌ له بر پایه موضوعات اقتصادی است و این نشانگر آن است که ایشان دغدغه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور را دارند.

وی افزود: متأسفانه عده ای در حدّ شعار به این موضوعات نظر کرده و به راحتی از کنار آن می گذرند؛ در حالیکه اینها شعار نبوده بلکه تعیین خط و مشی و مسیر حرکت به مسئولان نظام و مردم در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی است.

خطیب جمعه موقت بناب با بیان اینکه امروز ما در کشور نیازمند یک جهاد اقتصادی با مشارکت مردم هستیم و مهمترین شاخصه جهاد اقتصادی نیز «تولید» است، گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور علاوه بر تلاشها و فعالیت های دولت با عزم ملی و مشارکت مردم قابل حل است، یعنی اگر مردم اموال راکد (جواهرات و دلارها) را وارد بازار سرمایه و چرخه تولید کنند بدین ترتیب چقدر مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: رونق اقتصادی در یک کشور مستلزم حمایت از تولید و استفاده از کالاهای تولید داخل است، اگر تولید در کشور ضعیف باشد روز به روز مشکلات اقتصادی بیشتر شده و ارزش پول ملی کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی تأکید کرد: البته شعار امسال علاوه بر مردم مسئولیت سنگینی را متوجه دولت می کند که با حمایت از تولید و نظارت بر کیفیت و رفع موانع تولید داخلی و ریل گذاری در آن است و دولت باید با اعطای تسهیلات، تثبیت بازار سرمایه و برچیدن قوانین بروکراسی دست و پا گیر قدم های مثبتی در راستای تولید در کشور بردارد.

امام جمعه موقت بناب در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: مردم پس از ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۵۸ با ۹۸ درصد آرا به جمهوری اسلامی آری گفتند و این امر طبق فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) بیانگر چند نکته اساسی عدم مشروعیت سلطنت طاغوت، توجه به خواست مردم، نظام مبتنی بر ارکان دینی و از همه مهمتر مشروعیت نظام در زمان غیبت در پرتو فقیه جامع الشرایط بود.

وی شب های قدر را بهترین فرصت برای عبودیت و آمرزش گناهان برشمرد و خاطرنشان کرد: شب قدر، شب نزول قرآن و شب رحمت الهی است و انشاءالله نمازگزاران با خلوص نیت آداب و اعمال این شبهای عزیز را به جا بیاورند.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17272

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.