حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
انتقاد و اعتراض حق مسلم هر ایرانی است اما بگونه ای که دشمن سوء استفاده نکند
22 دسامبر 2018 - 23:22
شناسه : 227
بازدید 57
5
امام جمعه بناب: امام جمعه بناب گفت: انتقاد و اعتراض حق مسلم هر ایرانی است اما بگونه ای که دشمن سوء استفاده نکند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این هفته با تشریح آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیاء اظهار کرد: انسانهاییکه همه صلاحیت ها و ظرفیت ها و شایستگی ها را بدست آورند، شایستگی در عمل، شایستگی از نظر تقوا و معنویت و معرفت، لیاقت و شایستگی از نظر علم و دانش و بینش و روش و منش، از نظر نظم و دقت و تدبیر و درک و ادراک اجتماعی، در این هنگام به درجه عباد صالحون نائل می شوند.

وی افزود: این وعده پروردگاری است که در اختیار عباد صالحون قرار می گیرد و بینی مستکبران بخاک مالیده شده و دستهای آلوده شان از ظلم و جور و حکومت جابرانه در روی کره زمین کوتاه و به سزای اعمالشان خواهند رسید و طبق آیه قرآن دو قید و شرط عبودیت و صلاحیت مادامی که حاصل نشود، این چنین پاداشی در کار نیست و حکومت صالحان یک اصل اصیل و خود، یک قانون آفرینش است.

خطیب جمعه بناب گفت: اینکه خداوند حکیم و رحیم انسان را برای هدف والایی آفریده است و اگر قرار باشد تا آخر دینا وضع کنونی دنیا ادامه یابد، همیشه ظالمان بر اوضاع مسلط و احکام الهی در زمین مانده و به فراموشی سپرده شود، ظلم و فساد و قتل و جنایت در مقیاس های وسیع جهانی حکمفرما گردد، به یقین چنین امری با حکمت بالغه خداوند درباره آفرینش انسان سازگار نیست. حتماً باید منتظر بود زمانی فرا رسد که ایمان و اخلاق و عقلانیت بر جهان حاکم شود و خوبان و نیکان و اولیاء الهی بر جهان حکمرانی کنند و مدینه فاضله انسانیت که هدف نهایی خلقت انسان بوده است برقرار گردد. اما ملت های بی خاصیت، بی تفاوت ترسو که حاضر نیست در زیر پای ظالم و ستمگر حتی فریادی سر زند تسلیم محض در برابر هزاران بدبختی است اینها مشمول وعده های الهی نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز شیاطین غرب بر علیه ملت ها مخصوصاً ملت ما و نظام جمهوری اسلامی از همه اقسام و انواع حیله ها، ترفندها و فتنه ها بهره جویی می کند و با پخش وسایل فساد، ترویج فحشاء و منکرات با گسترش شراب و قمار و مواد مخدر و انواع سرگرمی های ناسالم، در صدد است روح شهامت و سلحشوری و مردانگی و ایمان و اعتقاد مردان و جوانان ما را تار و مار کنند افزود: این بلیه از همه ترفندها خطرناک تر است که به بهانه مسائل اقتصادی، به بهانه مسائل قومی، به بهانه مطالبات بحق مردمی، به بهانه قضایای انتخاباتی و به بهانه آزادی انتقاد دشمن سوء استفاده نموده و موج سواری کند.

باقری بنابی همچنین با بیان اینکه اگر انتقاد نباشد مملکت ویران می شود و نقد و اعتراض حق مسلم هر ایرانی است، اذعان کرد: اما هر سخنی جایی و هر نکته مقامی دارد چون مقصود و مرام آمریکائیها و اسرائیلیها و سعودی ها این است که امروز مسئولان و مدیران کشور را در برابر ملت قرار دهند و مقام معظم رهبری نیز سرتاسر سال به مسئولان کشور امر و نهی می فرمایند، عتاب و خطاب می نمایند، اما بگونه ای که دشمن استفاده نکند، اغیار و اجانب و بیگانگان به اسرار کشور واقف نشوند و به اخلال و تضعیف دولت نینجامد.ما نیز اگر ولایی هستیم در نقد باید سیره رهبری را بکار گیریم.

وی گفت: الحمدلله ما در شهرمان بظاهر مطلبی نداریم، اما بعنوان یک خادم پیر به همه هموطنان خود التماس می کنم مراقب اوضاع و احوال باشیم، همدیگر را تحمل کنیم، مفت و مجانی زحمت دشمن را کم نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بتابی در خاتمه گفت: نباید از تریبون جمعه تهران حوزه های علمیه و دولت به توپ بسته شود عقل و شرع حکم می کند به اختلافات دامن نزنیم. برخی روزنامه ها را خدا هدایت شان کند، همین روزنامه های ارزشمدار که دم از ولایت و ایمان و انقلاب می زنند کأنّه در غفلت و بی خبری بسر می برند، اوضاع و احوال اطراف را ملاحظه نمی کنند. صدا و سیما نیز با همه خوبیها که دارد خود گاهاً آتش بیار معرکه می شود، عمداً یا سهواً دامن به اختلافات میزند.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=227

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.