حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2957 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
اختتامیه هجدهمین جشنواره موسیقی «آوای انتظار» بناب برگزار شد
08 مارس 2024 - 19:03
شناسه : 17048
بازدید 40
2
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ بناب - هجدهمین جشنواره موسیقی «آوای انتظار» شهرستان بناب با شناخت آثار برتر و برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه هجدهمین جشنواره موسیقی «آوای» انتظار بناب طی سخنانی با بیان اینکه این زمینه تمامی تحولات بر روی جهانی مهدویت است؛ گفت: یکی از پایگاه‌های مهدویت در جهان ایران اسلامی است و امروز تجلی مهدویت در فرهنگ و هنر ما بی نظیر است.

سید محمدحسین بلاغی با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره گفت: در این رویداد هنری ۲۰ گروه عاشیق، ۲۷ کودک تک نواز، یک گروه کودک و ۵ گروه موسیقی سنتی و پاپ اجرای برنامه کردند قسمتی از این اجرا‌ها غیررقابتی بود و گروه‌های انتخاب شده در مرحله اول به صورت غیررقابتی اجرا داشتند و قسمتی نیز در این مرحله برای کسب رتبه به رقابت پرداختند.

وی افزود: در بخش موسیقی آشیقلار هم ۲۰ گروه از شهرستان‌های بناب، مراغه، ملکان ،میاندوآب و نقده در قالب شرکتی و به صورت غیررقابتی به اجرای برنامه پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در مرحله نهایی در بخش موسیقی سنتی نیز که از شهرستان‌های بناب و ملکان بودند با اجرای برنامه به رقابت پرداختند و در نهایت با آرای هیات داوران گروه هم نوایان زخمه از بناب به مقام اول، گروه سلفا از ملکان به مقام دوم و گروه کوروش از بناب به مقام سوم دست یافتند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی نیز طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: با توجه به قدمت بالای جشنواره‌های سراسری شعر غدیریه و موسیقی آوای انتظار از مسئولین برگزاری درخواست می شود این دو جشنواره را در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ثبت کنند و برگزاری این دو جشنواره را به صورت ملی برای سال آینده در شهرستان بناب مطالبه کنند.

در پایان این جشنواره از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد.

تصاویر:

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17048

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.