حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2992 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
مسئولان کشور باید به جنبه‌های فکری، تربیتی و معیشتی معلم بیشتر توجه کنند/ انتقاد امام جمعه بناب از عدم توجه کافی به کارگران
03 می 2024 - 19:27
شناسه : 17792
بازدید 21
1
امام جمعه بناب: امام جمعه بناب گفت: دو شغله بودن معلم خیانت به کشور است و فاتحه تعلیم و تربیت خواهده می شود، مسئولان کشور باید به جنبه‌های فکری، تربیتی و معیشتی معلم بیشتر توجه کنند.
ارسال توسط : نویسنده : محمدقلی سلطانی
پ
پ

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی و و حدت آفرین جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه طبق آیات قرآن و روایان معصومین علیهم السلام عالمان ربانی تا روزگاران باقی است هدایت‌گر و روشنایی بخش هستند، اظهار داشت: بنیه فکری، نقش علمی و نفس مسیحایی مردان الهی ماندگار بوده و استاد مطهری یکی از آن مردان جاوید است.

وی افزود: در دوره نظام طاغوت و ستمشاهی که سعی می‌کرد غرب را قبله‌گاه مطلق به مردم معرفی کند، در چنین روزگاری استاد مطهری دست به قلم وارد میدان شد و به هدایت و روشنگری پرداخت.

خطیب جمعه بناب با اشاره به روایت معروف مداد العلماء افضل من دماء الشهدا گفت: همان مداد علما است که امروز دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را بیدار کرده و کتب و آثار علمی شهید مطهری کتابخانه‌های معتبر دنیا را تسخیر و با روشنگری بیداری در میان ملت‌ها بوجود می‌آورد.

وی با عرض تبریک ۱۲ اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم به کلیه فرهنگیان و جامعه آموزش و پرورش گفت: در عظمت شغل معلمی همین بس که خداوند معلمی را شغل انبیا معرفی کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه شغل انبیا تزکیه، تعلیم و تربیت بود، تصریح کرد: معلم بودن شرایط و ابزار خود را دارد، یعنی حضور معلم در کلاس درس باید نمایانگر متانت و کرامت بوده و رفتار وی الگوی عینی و عملی دانش‌آموز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی اذعان کرد: مسئولان کشور باید به جنبه‌های فکری، تربیتی و معیشتی معلم بیشتر توجه کنند، دو شغله بودن معلم خیانت به کشور بوده و فاتحه تعلیم و تربیت خوانده می‌شود و سرنوشت آموزش و پرورش به روزگاری می‌افتد که امروز مشهود است.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با عرض تبریک روز کار و کارگر به کارگران و کارفرمایان و تولیدگران کشور خاطرنشان کرد: کارگر صادق در نظام اسلامی ولی خداست و زندگی، عزت و شرف هر ملت مرهون دسترنج کارگر است.

باقری بنابی با تاکید بر اینکه استقلال واقعی و بالندگی کشور به کار و کوشش کارگر بستگی دارد، از عدم توجه کافی به کارگران و قدردانی از این قشر انتقاد کرد.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17792

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.