حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2990 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
06 فوریه 2019 - 17:46
شناسه : 570
بازدید 77
4

فرماندار بناب: تالاب قره قشلاق به عنوان مبدا استراتژیک گونه های جانوران به یک مطالبه عمومی در زمینه محیط زیست تبدیل شده است. به گزارش بناب پرس، امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب صبح امروز در جلسه گرامیداشت روز جهانی تالاب ها اظهار کرد: تالاب قره قشلاق بناب به عنوان مبدا استراتژیک گونه های جانوران و […]

ارسال توسط :
پ
پ

فرماندار بناب: تالاب قره قشلاق به عنوان مبدا استراتژیک گونه های جانوران به یک مطالبه عمومی در زمینه محیط زیست تبدیل شده است.

به گزارش بناب پرس، امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب صبح امروز در جلسه گرامیداشت روز جهانی تالاب ها اظهار کرد: تالاب قره قشلاق بناب به عنوان مبدا استراتژیک گونه های جانوران و گیاهان و یکی از الطاف الهی است، که امروزه با فعالیت عزیزان موسسات مردم نهاد به یک مطالبه عمومی و فرهنگ مردمی در بخش محیط زیست تبدیل شده است.

وی افزود: با وجود اینکه در اثر بارندگی موقت وضعیت آن بهبود نسبی یافته ولی به علت خشکسالی های گذشته باعث شده با بحران جدی مواجه شود و بارندگی اخیر چنان تلقی نشود که دوران کم آبی سپری شده است

فرماندار شهرستان بناب وضعیت آب در کشور را اسفناک خواند و افزود: هر قدر هم در تجدیدپذیری آب فرهنگ سازی و سرمایه گذاری کنیم، واقعا نیاز بوده و جزو اولویت هاست.

رفیعی با اشاره به اینکه مصرف ۹۰% آب شیرین در بخش کشاورزی واقعاً یک فاجعه است، گفت: با توجه به اینکه وضعیت آب در شهرستان مناسب نیست، خوشبختانه اقدامات خوبی در شهرستان در جهت صرفه جویی در مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی انجام شده است، تغییر الگوی کشت، تبدیل ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری قطره ای و ساماندهی چاههای غیرمجاز از جمله این اقدامات است.

وی به برگزاری سمینار بررسی راهکارهای کاهش آب دریاچه ارومیه در سالد۷۴ اشاره کرد گفت: بخاطر بالا آمدن سطح آب دریاچه به زیرساخت های حاشیه دریاچه ارومیه آسیب وارد می شد؛ اما اکنون شرایط این دریاچه عوض شده و طرح احیای آن به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و مسئولین باید دست در دست هم دهیم و برنامه عملی داشته باشیم و با استفاده از تجربیات کشورهای دیگر که در این زمینه اقدام کرده و موفق شده اند، برای برگرداندن دریاچه به حالت قبلی اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح حفاظتی دریاچه ارومیه، تخصیص کامل حق آبه تالاب، توسعه صنعت گردشگری با توجه به اینکه ۸۵ گونه جانوری در حاشیه تالاب زندگی می کنند، صندوق خرد زنان روستایی و تغییر الگوی معیشت مردم حاشیه این تالاب از مهمترین مطالبات مردمی در خصوی زیست محیطی است.

 

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.