حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2959 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
11 دسامبر 2020 - 11:36
شناسه : 6195
بازدید 149
5

  عمل جراحی ارتوپدی بر روی دست بیمار بدون بیهوشی با بلوک اعصاب شبکه بازویی تحت هدایت سونوگرافی برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی (ره) بناب انجام شد. به گزارش بناب پرس، این عمل جراحی که بر روی آقای ۵۸ ساله با سابقه مشکل ریوی پیشرفته و با عدم امکان بیهوشی عمومی انجام شد […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

عمل جراحی ارتوپدی بر روی دست بیمار بدون بیهوشی با بلوک اعصاب شبکه بازویی تحت هدایت سونوگرافی برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی (ره) بناب انجام شد.

به گزارش بناب پرس، این عمل جراحی که بر روی آقای ۵۸ ساله با سابقه مشکل ریوی پیشرفته و با عدم امکان بیهوشی عمومی انجام شد ، بیمار در هوشیاری کامل و با بی حسی شاخه های عصبی دست که از پیشرفته ترین تکنیک های بی حسی منطقه ای هست انجام گرفت.

دکتر حامد کوه سلطانی متخصص بیهوشی که هدایت تیم بیهوشی را بر عهده داشت ،در مورد جزئیات این عمل افزود: بیمار ۵۸ ساله با شکستگی دیستال رادیوس مچ دست در اثر افتادن از ارتفاع جهت انجام رداکسیون بسته و پین گذاری به اتاق عمل آورده شد، به دلیل مشکلات ریوی شدید خطر بیهوشی عمومی بسیار زیاد بود.

وی افزود: امروزه در مراکز پیشرفته دنیا و کشور این اعمال با بلوک انتخابی اعصاب تحت هدایت سونوگرافی انجام میشود که در این بیمار نیز با انجام بلوک شبکه براکیال در سطح اینفراکلاویکولر تحت گاید سونو گرافی انجام و با حصول بیحسی و بی دردی مطلوب بدون نیاز به بیهوشی عمومی عمل جراحی بیمار انجام و باتمام رسید.

دکتر آرش تقوی جراح ارتوپد نیز گفت: در این جراحی بدون بیهوشی در مچ دست بیمار جابجایی استخوان ها انجام و با پین گذاری ردیف استخوان های مچ بیمار مجددا تنظیم و فیکس شد و بیمار با حال عمومی بسیار خوب اتاق عمل را ترک و عصر روز عمل از بیمارستان ترخیص شد.

 

 

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.