حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2959 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
ثبت چهار هزار گزارش در سامانه سجام آذربایجان شرقی
13 آوریل 2024 - 21:04
شناسه : 17535
بازدید 32
0
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته چهار هزار عنوان گزارش مردمی در سامانه جامع ارتباط مردمی ثبت و رسیدگی شد.
ارسال توسط : منبع : صدا و سیما
پ
پ

به گزارش بناب پرس، احمد موقری با بیان اینکه سامانه سجام یکی از بهترین، مناسب‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر‌ها برای ارایه گزارش‌های مردمی از انواع تخلفات در دستگاه‌های اجرایی و اداری، مسایل و مشکلات حوزه‌های قضائی است افزود: در این سامانه آحاد مردم می‌توانند گزارش خود در حوزه‌های گوناگون را ثبت و ارسال و روند رسیدگی را مشاهده کنند.

وی حقوق عامه، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، مسائل و مشکلات مدیریت شهری، قصور و ترک فعل ادارات دولتی و عمومی را از جمله بیشترین موارد مربوط به گزارش‌های مردم آذربایجان شرقی در سامانه سجام عنوان کرد.

موقری با بیان اینکه دستگاه قضائی از سامانه سجام برای بهبود روند اداری کشور و کاهش تخلفات اداری بهره مند می‌شود یادآور شد: از مجموع گزارش‌های مردمی ارسال شده در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ گزارش به دادستان‌های عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان‌های استان برای رسیدگی دقیق ارسال شد که این به معنی تشکیل پرونده قضائی است.

وی بازگشت یک هزار میلیارد ریال به بیت المال را یکی از نمونه‌های موفق گزارش‌های مردمی از طریق سامانه سجام در آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: با محرز شدن تخلف مالی یکی از بانک‌های استان، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و نتیجه مثبت حاصل شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بهره مندی آحاد مردم از سجام را بسیار مهم و تاثیرگذار برای دستگاه قضائی عنوان و اضافه کرد: این سامانه یکی از بهترین و بزرگترین بستر‌های همگرایی و تعامل سازنده بین دادگستری‌های سراسر کشور با مردم است که در ایجاد امنیت روانی جامعه بسیار نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه سجام ظرفیت بسیار بزرگی برای پیشگیری از وقوع و برخورد با جرائم و تخلفات است یادآور شد: این سامانه باید از طریق رسانه‌ها و جامعه خبری در بین افکار عمومی به خوبی تبیین و معرفی شود.

موقری مشاهده روند رسیدگی به موارد و گزارش‌های ارسالی توسط مردم را یکی از مهمترین مزیت‌های سامانه سجام عنوان کرد که شخص گزارش دهنده می‌تواند در صورت تمایل روند پیگیری‌ها را دنبال کند.

وی ادامه داد: مردم مطمئن باشند که گزارش‌های ارسالی در سامانه سجام و تخلفات اعلامی آنها در دستگاه‌های مختلف از سوی قوه قضائیه با دقت پیگیری می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هدف اصلی و مهم از راه اندازی سامانه سجام را نظارت مردم بر کار مردم و مسئولان دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بحث نظارت در کشور یکی از برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17535

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.