حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2959 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
تصویب بودجه ۷۵۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۳/ ۴ طرح بزرگ سرمایه گذاری شهرداری بناب در سالجاری
09 آوریل 2024 - 23:48
شناسه : 17462
بازدید 150
0
شهردار بناب خبر داد: شهردار بناب با اعلام تصویب بودجه ۷۵۰ میلیارد توامنی برای سال ۱۴۰۳ از اجرای ۴ طرح بزرگ شهرداری بناب با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سالجاری خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، فرید پناهی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه محلی با بیان برنامه های پیش روی شهرداری بناب در سال جدید اظهار داشت: با توجه به امضای تفاهم نامه همکاری برای سرمایه گذاری در ۴ پروژه بزرگ شهرداری بناب با شرکت چکاد در سال گذشته، این پروژه ها در حال حاضر در مرحله مطالعه قرار داشته و تا آخر خرداد ماه قرارداد نهایی با این شرکت منعقد و پیش بینی می شود عملیات اجرایی آن از تابستان سالجاری آغاز شود.

وی تصریح کرد: این پروژه ها شامل یک مجتمع بزرگ پزشکان در بلوار لاله، میدان جدید میوه و تره‌بار واقع در جاده عجبشیر، یک مجتمع تجاری خدماتی در خیابان آب شمالی و یک مجتمع تجاری مسکونی در بلوار بعثت خواهد بود که با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ هزار میلیاد تومان با مشارکت بخش خصوصی با شهرداری احداث خواهند شد.

شهردار بناب در ادامه با اشاره به تلاشهای انجام گرفته برای ارتقای سرانه فضای سبز شهری در سال گذشته با احداث بوستان‌ها و پارک‌هایی چون سهند، نشاط و مسافر با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به رفاه بانوان، گفت:در همین راستا شهرداری بناب مقدمات احداث پارک بانوان جدید را فراهم کرده و این پارک امسال در فضایی بزرگتر و با امکاناتی بیشتر در میدان غدیر با اعتبار ۱۵میلیارد تومان احداث خواهد شد.

پناهی همچنین افزود: احداث پارک قره قشون و جاده سلامت در تفرجگاه قره قشون نیز امسال با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث خواهدشد و احداث پارک دیگری نیز برای افراد دارای معلولیت در داخل شهر در برنامه امسال داریم و همچنین طراحی پارک شهرک ولیعصر نیز امسال در دستور کار شهرداری است و درصورت همکاری سازمان مسکن و شهرسازی در جهت تحویل شهرک به شهرداری،امسال اجرای این پارک و خدمات دیگر نیز در این شهرک میتواند آغاز شود.

کلیددار شهر بناب با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای افزایش مسیرگشایی برای کاهش ترافیک نیز اذعان داشت: سال قبل تملکات خوبی در پروژه خیابان سینا به جنت انجام شده و امسال نیز در نظر داریم تملک املاک مابین خیابانهای سینا و زرگران را نیز به اتمام برسانیم تا شاهد اتصال خیابانهای زرگران به فرهنگ باشیم.

وی افزود: بازگشایی مسیر خیابان مطهری به خیابان آب نیز که نقش بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت، امسال اجرا خواهد شد.

فرید پناهی در ادامه با اشاره به طرحهای بهسازی انجام گرفته در محوطه های تاریخی بناب در سال گذشته از جمله در مسجد کبود و منطقه عالی قاپو که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است، عنوان داشت:امسال نیز طرح بهسازی محوطه مسجد میدان را در برنامه داریم که طرح مطالعاتی آن آماده شده و اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد تا بعد از اتمام با اتصال به محوطه های عالی قاپو و مسجد اسماعیل بیگ و مسجد کبود شاهد ایجاد یک مسیر گسترده و بهسازی شده تاریخی در مرکز شهر باشیم.

شهردار بناب با اشاره به اینکه در سال جدید در نظر داریم ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهر بناب داشته باشیم، اظهار داشت: پروژه آسفالت ریزی در ۳ بخش خیابانهای اصلی، محلات لیست نوبت و محلات هدف بازآفرینی شهری خواهند بود.

وی با اشاره به این موضوع که از ابتدای تحویل گرفتن مسئولیت شهرداری بناب تنها ۴۶۰ تن قیر رایگان از طرف دولت برای استفاده در محلات هدف ستاد بازآفرینی شهری تحویل شهرداری بناب شده است،تصریح کرد: در این مدت شهرداری بناب ۱۵۰۰ تن قیر از محل اعتبارات داخلی خود خریداری کرده و حتی ۷۰۰ تن قیر تهیه شده از اعتبارات داخلی شهرداری نیز در محلات هدف استفاده شده و فارغ از این موضوع نیز هزینه تبدیل قیر به آسفالت نیز به اندازه ارزش قیر هزینه دارد که شهرداری بناب همه این مبالغ را از اعتبارات داخلی خود تامین کرده است.

پناهی افزود: برای افزایش خدمات آسفالت ریزی مستمر در سطح شهر و حل مشکل تامین آسفالت در سالهای آتی شهرداری بناب امسال اقدام به خرید کارخانه آسفالت می کند که هم اکنون در حال طی مراحل قانونی است.

شهردار بناب در انتها با تشکر از همراهی شهروندان با مجموعه شهرداری، اظهارداشت: در حالی که شهرداری بناب در سالهای نه چندان دور ۹۰ درصد بودجه سالانه خود را در تامین حقوق هزینه می کرد ولی هم اکنون در سایه تلاش پرسنل شهرداری و همراهی مردم این موضوع کاملاً عوض شده و شهرداری می تواند به شهروندان نیز خدمات درخوری بدهد.

وی افزود: در تلاشیم بودجه ۷۵۰ میلیاردی امسال شهرداری را سال آینده به بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان همتراز با کلان شهرها برسانیم.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17462

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.