حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2951 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
تشریح فعالیت های آموزش و پرورش بناب در سال ۱۴۰۲
19 مارس 2024 - 16:07
شناسه : 17162
بازدید 32
0
مدیر آموزش و پرورش بناب: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در اخرین جلسه شورای اداری فعالیت های این اداره در سال 1402 را تشریح کرد.
ارسال توسط : نویسنده : محمدقلی سلطانی
پ
پ

به گزارش بناب پرس، محمود پورلطفعلی در آخرین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش با بیان اینکه در چند سال اخیر، علی الخصوص سال تحصیلی گذشته و سال تحصیلی جاری اتفاقات قابل توجهی در منطقه رقم خورده است، اظهار داشت:

در حوزه مدرسه سازی ۳۱ پروژه در دست اقدام است که از این میان ۱۰ پروژه افتتاح و تحویل و ۶ پروژه با پیشرفت ۸۰ درصدی، آماده تحویل می‌باشد.

افتتاح خانه معلم شهید سلیمانی برای نخستین بار در منطقه انجام گرفت.

مشکل تملک قطعه زمینی در فرهنگیان ۳ که نزدیک سه دهه حل نشده بود، با تلاش های انجام گرفته در این سال ها، به حول و قوه الهی حل گردید.

مغازه اهدائی خیر نیک اندیش مرحوم مصباح که نزدیک یک دهه بود تعیین تکلیف نشده بود، به فروش رسید و در این راستا اقدام به کلنگ زنی و ساخت مدرسه LD برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در محل کوی فرهنگیان ۳ نموده ایم.

به همت موسسه مردم نهاد دانش پژوهان مهر، ایجاد و افتتاح اولین مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی ویژه کودکان با نیازهای ویژه در محل مدرسه باغچه بان از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ساخت و ساز بود.

در سال های گذشته در بین مدارس شهرستان بناب، تنها یک مدرسه دارای زمین چمن مصنوعی بود که با تلاش های انجام شده چهار پروژه چمن مصنوعی برای رفاه حال دانش آموزان شهری و روستایی کلنگ زنی و افتتاح شده است.

در سایه تلاش ها و همچنین پیگیری نماینده محترم، مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه تراش CNC به هنرستان فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) شهرستان، مستقیم از طرف سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس تحویل گردید.

سرورهای فناوری اداره کاملا نوساز شده اند، به طور متوسط ماهانه اقدام به تجهیز سخت افزاری ۲ واحد سازمانی از مدارس شهرستان نموده ایم،

تجهیز کارگاه کامپیوتر پژوهش سرای دانش آموزی از طریق پیگیری از وزارتخانه با پیشرفته ترین ترین دستگاهها و مانیتورهای روز نیز در این راستا می باشد.

در حوزه قبولین کنکور سراسری، شهرستان بناب شاهد رکورد بی نظیری در پذیرش دانش آموزان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بود که آمار پذیرش ۴۲۳ نفری در رشته های مذکور مهر تاییدی بر این مهم است

پذیرش دانش آموزان در رشته های بورسیه دانشگاه فرهنگیان که از همان ابتدای تحصیل به استخدام وزارت آموزش و پرورش در می آیند، با رشد ۴۳ درصدی به آمار ۱۰۵ نفر رسیده است.

برگزاری آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی و استعداد های درخشان در تیرماه ۱۴۰۳ و آزمون های المپیاد های دانش آموزی کشوری به صورت قطب بندی برای شهرستان های بناب – مراغه – ملکان و عجب شیر در بهمن ماه امسال از جمله اقدامات حوزه سنجش و امتحانات این مدیریت بود.

صدور گواهینامه پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲، ارسال پاسخ استعلام مدرک تحصیلی برای بیش از ۳۵۰۰ متقاضی، صدور گواهینامه مدرک المثنی دیپلم و پیش دانشگاهی برای بیش از ۳۰ متقاضی، صدور بیش از ۱۰۰ گواهی تطبیق مدارک تحصیلی از نظام های مختلف آموزشی به نظام جدید ۶-۳-۳ و صدور آرای کمیسیون های دانش آموزی با موضوعات خاص مختلف برای بیش از ۲۰۰ متقاضی از دیگر اقدامات انجام یافته در حوزه سنجش می باشد.

در حوزه پرورشی برنامه های قابل توجهی در شهرستان اجرا شد که به نسبت ادوار گذشته بی سابقه بود، کسب مقام های مختلف کشوری و استانی در بخش های قرآنی، ورزشی، مبارزه با آسیب های اجتماعی قابل تقدیر بود.

برگزاری متمرکز مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور ۷۰۰ دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه در یک روز، همتراز استانی که با استقبال نمایندگان استان نیز قرار گرفت که در این راستا افتخار میزبانی مسابقات استانی به شهرستان بناب اختصاص یافت.

حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان در نمایشگاه فاطمیه و برگزاری یادواره های شهدا در بیش از ۵۰ مدرسه گوشه ای از فعالیت های این مدیریت می باشد.

مسابقات فرهنگی و هنری، با بیش از ۲۲ هزار اثر به صورت جشنواره ای و حضوری برگزار گردید، همچنین اعتکاف دانش آموزی با حضور ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر در سطح شهرستان اتفاقی بی نظیر و شایسته بود.

برگزاری جشن تکلیف ۱۳۰۰ نفری برای دانش آموزان دختر در مصلی اعظم شهرستان نیز اقدامی بزرگ و بی سابقه بود.

برگزاری مسابقات ورزشی منطقه با شرکت ۱۵۰۰ دانش آموز و کسب مقام های استانی و کشوری توسط دانش آموزان منطقه و حضور تعدادی از دانش آموزان در تیم ملی از افتخارات آموزش و پرورش منطقه می باشد.

در موضوع اجرای قانون رتبه بندی و همچنین در فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی با تلاش هایی که انجام گرفت؛ ۹۰۰۰ حکم پرسنلی صادر و اصلاح شدند که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

با توجه به مشکل کمبود نیروی انسانی که وزارت آموزش و پرورش با آن درگیر است، شهرستان بناب نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه بود که در راستای پیگیری ها و مساعدت های نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با جذب و انتقال نیروهای آموزشی و پرورشی بومی که در مناطق دیگر مشغول فعالیت بودند این مشکل تسریع گردید به نحوی که شهرستان بناب با کمترین مشکل در تامین نیروی انسانی مورد نیاز منطقه مواجه شد.

با تلاش هایی که در منطقه انجام گرفت؛ با بیشترین آمار جذب و استخدام آموزش و پرورش در چند سال اخیر رو به رو بوده ایم، که تشکیل پرونده استخدامی ۱۱۳ نفر در سال جاری تایید این مهم است.

باید نگاه فراجناحی و غیرسیاسی به آموزش و پرورش داشت، حضور افرادی توانمند، با سلایق مختلف در حوزه ستادی و مدیریت مدارس در طول این مدت موید این موضوع است.

در پایان از زحمات همکاران محترم شاغل در مدارس، مدیران محترم، نیروهای محترم ستادی تشکر و قدردانی می نمایم.

همچنین از مساعدت های مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان، مدیر کل محترم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، امام جمعه محترم شهرستان، شورای اداری شهرستان، شورای تامین، خیرین نیک اندیش، مجمع خیرین مدرسه ساز، اعضاء محترم شورای آموزش و پرورش، اصحاب پرتلاش رسانه، فرماندار محترم شهرستان و نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می کنم.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17162

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.