حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2992 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
تأکید استاندار بر تدوین اطلس بیکاری آذربایجان شرقی
08 می 2024 - 15:19
شناسه : 17882
بازدید 25
0
استاندار آذربایجان شرقی بر تدوین اطلس جغرافیایی بیکاری استان و اقدامات عملیاتی متناسب با آن برای کاهش نرخ بیکاری تأکید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، مالک رحمتی امروز در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی گفت: ۷۵ درصد بیکاری استان در ۶ شهر تبریز، مرند، مراغه، میانه، اسکو و شبستر است و باید با تمرکز بیشتر در این شهر‌ها برنامه‌های دقیق و عملیاتی برای ایجاد اشتغال در آنها تدوین و اجرا شود.

وی با اشاره بر لزوم تدوین اطلس جغرافیایی بیکاری استان به اقدامات عملیاتی متناسب با آن برای کاهش نرخ بیکاری تاکید کرد.

به گفته رحمتی، بر اساس آمار‌های موجود، حدود ۸۰ هزار نفر از ۱۰۷ هزار بیکار استان متعلق به این شهر‌ها هستند.

وی ثبت اطلاعات بیکاران در سامانه‌ای مشخص، افزایش سهم فارغ التحصیلان دانشگاهی از اشتغال ایجادی، توجه به مشاغل آی تی محور و دانش پایه و افزایش امنیت شغلی کارگران را ضروری خواند.

استاندار آذربایجان شرقی تامین منابع مالی را لازمه ایجاد اشتغال خواند و به دستگاه‌های اجرایی استان ۲۰ روز کاری برای پرداخت تسهیلات اشتغال تعهدشده فرصت داد و گفت: همه بانک‌ها هم باید در خدمت تولید و اشتغال و توسعه باشند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش تعاون در اشتغالزایی، ایجاد تعاونی‌هایی برای ایجاد اشتغال و طراحی بسته تشویقی و حمایتی در این زمینه را خواستار شد.

رحمتی همچنین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان را مامور کرد با همکاری فرمانداران و شهرداران میادین کار و کارگری شهرستان‌ها را ساماندهی کنند.

فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به تحقق ۱۳۱ درصدی تعهد اشتغالزایی استان در سال گذشته گفت: امسال تعهد دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد اشتغال برای ۳۵ هزار و ۵۵۸ نفر است که ۲۵ درصد آن سهم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17882

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.