حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2951 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
برکات جمهوری اسلامی دنیا را فرا گرفته است/ ناعدالتی و فاصله طبقاتی مشکلات امروز کشور
22 مارس 2024 - 16:42
شناسه : 17178
بازدید 55
0
امام جمعه بناب مطرح کرد: امام جمعه بناب گفت: سیستم قضایی و اجرای عدالت در کشور با مشکلات عدیده مواجه است، فاصله طبقاتی در کشور روز بروز بیشتر می‌شود که اینها برازنده جمهوری اسلامی نیست و مسئولین باید چاره اندیشی کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با عرض تبریک حلول سال نو و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و نوروز و سال جدید سعی کنیم نوروز بمعنای واقعی باشد، خودمان را نیز از نو بسازیم و از خداوند بخواهیم همزمان با تحول طبیعت خلقت ما را نیز متحول ساخته و عمر، زندگی و نسل مان را بابرکت نماید.

وی افزود: عید نوروز در حقیقت روز عبرت، بیداری و تنبّه است و باید از تحویل سال نو، رقم خوردن تاریخ، گردش ایام و تجدید طبیعت بی تفاوت عبور نکنیم و پند و عبرت بگیریم.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه هزاران شکر و سپاس بر ساحت ربوبی که چهل و ششمین بهار در زیر پرچم جمهوری اسلامی نصیب مان گردید، گفت: ایجاد و بقای جمهوری اسلامی یک معجزه الهی است و این در حالی است که تمام قدرت های زر و زور و نفاق و استکبار هر چه در توان داشتند در این مدت نور اسلام و ولایت را در این منطقه خاموش نمایند ولی الحمدلله برکات جمهوری اسلامی دنیا را فرا گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه خطبه ها با اشاره به اینکه کسی مدعی نیست در درون کشور هیچ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز کراراً فرموده‌اند که در حوزه‌های مختلف عدالت، فرهنگ و اقتصاد عقب هستیم و این مشکلات از اول خلقت بوده و تا انقراض عالم وجود خواهد داشت و در صدر اسلام نیز با وجود شخص پیامبر مکرم اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام که مرتبط با مبدأ هستی بودند مشکلات متعددی در لایه‌های اسلام وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مشکلاتی که ما داریم همه ملت ها و انبیای الهی بمراتب بیشتر از ما داشتند، اما نقاط قوت و دستاوردهایی که نظام جمهوری اسلامی بدست آورده آنها نداشتند و خداوند در این برهه از زمان این نظام را به برکت اهلبیت، خون شهدا و صبر و استقامت شما مردم به اهل ایمان و ولایت ارمغان بخشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ابراز امیدواری کرد: استکبار و تمام دشمنان این نظام به این باور رسیده اند که ابرقدرت منحصر بفرد آینده جهان جمهوری اسلامی است و برای همین علی‌الدوام بر طبل تحریم کوبیده و انواع جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند و این خصیصه منحصر بفرد ملت ایران است که با این همه تحریم و تهدید و مشکلات این نظام را سرپا نگهداشته است.

امام جمعه بناب به برخی مشکلات درون کشور اشاره کرد و گفت: سیستم قضایی و اجرای عدالت در کشور با مشکلات عدیده مواجه است، عده‌ای با جرم‌های محرز و سنگین براحتی و آزاد به تخلفات خود ادامه داده و احکام صادره را عملاً به سخره گرفته‌اند و قانون در مورد آنها اجرا نمی شود و هیچ مرجعی نیز جوابگو نیست؛ و خیل عظیمی با کمترین جرم‌هایی در زندان بسر می‌برند.

وی همچنین افزود: فاصله طبقاتی در کشور روز بروز بیشتر شده قشر ضعیف و محروم فقیرتر و لاغرتر می‌شوند که اینها در شأن و برازنده جمهوری اسلامی نیست و این چنین مشکلات درونی تهدید و خطر برای نظام و کشور است که مسئولین باید چاره اندیشی کنند.

باقری بنابی با اشاره به اینکه برخی نادان‌ها این مشکلات را به پای رهبری می‌اندازند، گفت: اینها اشتباه می کنند در حالی که مقام معظم رهبری در وقت خود همه راه حل مشکلات را نشان داده و حق رهبری را در هر برهه ادا نموده‌اند و مع الأسف مشکل در مجریان و کارگزاران کشور بوده است.

 

لینک کوتاه:    http://bonabpress.ir/?p=17178

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.