حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
انتخابات مصداق بارز مردم سالاری دینی است
09 فوریه 2024 - 11:54
شناسه : 16682
بازدید 77
2
استاندار آذربایجان شرقی: استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چهلمین انتخابات در چهل و پنجمین فجر انقلاب مصداق بارز مردم سالاری دینی است.
ارسال توسط : نویسنده : محمدقلی سلطانی منبع : صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی
پ
پ

به گزارش بناب پرس، رحمتی در همایش هیات نظارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخابات مصداق بارز مردم سالاری دینی است گفت: انتخابات پیش رو با شور، شعور، رقابت و سلامت کامل برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در رژیم طاغوت در این کشور چیزی به نام مردم‌سالاری دینی نبود و اگر رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و حضور جانانه مردم و ایثارگری خانواده شهدا نبود امروز از رای مردم خبری نبود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: هدیه‌ای که حضرت امام در قالب مردم به کشور هدیه کرد رشد و بالندگی برای کشور آورد.

وی یادآوری کرد: تاکنون یازده دوره انتخابات مجلس، ۱۳ دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان برگزار شده است و این تعبیر عملی مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه ما مدیون شهدا و امامین انقلاب هستیم افزود: مهمترین ویژگی انتخابات کشور ما مردمی بودن آن است.

وی اعلام کرد: در برگزاری این دوره از انتخابات بیش از ۱۸ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی در هیات اجرایی و نظارتی استان مشارکت دارند که همه از بزرگان، معتمدان و امنا هستند.

رحمتی ادامه داد: این انقلاب بر پایه مراجعه به رای مردم بر پا شده و در ۴۵ سال گذشته هیچ دولت و مجلسی بدون مراجعه به رای مردم تشکیل نشده است.
وی اظهار کرد: هیات نظارت در برگزاری انتخابات نقش ویژه‌ای دارد و کارش دشوار است زیرا بر نامزد‌ها و فعالیت دست اندرکاران برگزاری انتخابات نیز نظارت دارد.

وی گفت: تمام استکبار جهانی به زعم خود برای تضعیف و مخدوش کردن انتخابات تمرکز کرده اند اما این خواب آشفته با بصیرت مردم مانند همیشه نقش بر آب خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مجریان انتخابات حق هیچ‌گونه سوگیری نسبت به جریان‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی را ندارند و هیات نظارت نیز باید ما را در این خصوص مساعدت کند.

وی افزود: باید با رفتار و اعمال خود شور و حرارت و مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات با انتخاب نامزد‌های اصلح باید مجلس قوی تشکیل دهیم زیرا در دوره تحولی کشورمان قرار داریم.

رحمتی ادامه داد: برای تحقق این مهم گروه‌های مرجع ، رهبران فکری ، رسانه‌ها و فضای مجازی نقش به سزایی دارند تا با جهاد تبیین بستر مشارکت افزایی را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: انتخابات توسط خود مردم برگزار می‌شود و بر خلاف انتخابات تشریفاتی دیگر کشورها پویایی دارد.

 

لینک کوتاه:    http://bonabpress.ir/?p=16682

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.