حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2959 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
اجرای ۲۸۰ طرح توسعه واحد‌ صنعتی در آذربایجان شرقی
13 آوریل 2024 - 19:42
شناسه : 17527
بازدید 31
1
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۲۸۰ طرح توسعه واحد‌های صنعتی استان با سرمایه‌گذاری۱۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا شد.
ارسال توسط : منبع : صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی
پ
پ

به گزارش بناب پرس، محمدجعفر عظمایی اعلام کرد: با راه اندازی این طرح‌های توسعه واحد‌های تولیدی ۹ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد ضمن اینکه سال گذشته مجوز توسعه ۱۸۰ کارخانه با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات صادر شد.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه‌های وزارت صمت، توسعه کارخانه‌های فعلی و طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرا نشان از اقبال صنعتگران استان برای توسعه وضعیت فعلی و ارتقای میزان تولید و اشتغال دارد.

عظمایی گفت: این میزان استقبال برای توسعه صنایع منجر به کسب رتبه نخست آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس توسعه‌ای شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه صنایع در استان هر سال نسبت به سال قبل روند افزایشی قابل توجه دارد؛ اضافه کرد: اقبال بخش خصوصی برای توسعه صنایع با وجود چالش‌های پیش رو از جمله موضوعات زیربنایی و محدودیت‌ها در تامین زمین صنعتی و انرژی، در کشور بی نظیر است.

آذربایجان شرقی با بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی از قطب‌های اصلی کشور به شمار می‌رود و پیشینه فعالیت‌های صنعتی آن به بیش از نیم قرن قبل می‌رسد.

منطقه صنعتی غرب تبریز، پیشگام اجرای طرح‌های بزرگ و مادر صنعتی همچون کارخانه تراکتورسازی و ماشین سازی بود که بعد‌ها کارخانه‌های مادر دیگری مانند ریخته گری، بلبرینگ سازی، ایدام و آهنگری، موتوژن و بنیان دیزل از آنها متولد شدند.

بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت آذربایجان شرقی در دهه‌های اخیر به همت بخش خصوصی اجرا شده است.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17527

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.