حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
‍ ‍ قرارداد پرحاشیه در شهرستان بناب و واکنش سردار محمد
17 نوامبر 2020 - 22:22
شناسه : 5962
بازدید 74
4

‍ ‍ قرارداد پرحاشیه در شهرستان بناب و واکنش سردار محمد انعقاد قراردادی پرحاشیه میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و گروه مالی گردشگری کافی بود تا بحث‌های سیاسی و مداقه در قرارداد آغاز شود. سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری قراردادی به امضا رساند تا زنجیره فولاد […]

ارسال توسط :
پ
پ

‍ ‍ قرارداد پرحاشیه در شهرستان بناب و واکنش سردار محمد

انعقاد قراردادی پرحاشیه میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و گروه مالی گردشگری کافی بود تا بحث‌های سیاسی و مداقه در قرارداد آغاز شود. سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری قراردادی به امضا رساند تا زنجیره فولاد در مجتمع فولاد بناب از نیمه به انتها متصل شود.

این قرارداد از آن رو پرحاشیه خوانده شد و انتقاداتی را در پی داشت که مهدی جهانگیری مدتی پیش به اتهامات گسترده اقتصادی بازداشت شده بود. ۱۴ مهر ۹۶ سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان خبر بازداشت مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری را توسط سپاه کرمان اعلام کرد. فرمانده سپاه کرمان گفته بود: “علت بازداشت برادر معان اول روحانی، اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور است”.

با این حال، جهانگیری مدتی را در زندان به سر برد اما با تامین قرار وثیقه ۶هزار میلیارد تومانی که بعدها به هزار میلیارد تومان کاهش یافت به صورت موقت از بازداشت رهایی یافت. این درحالی بود که پرونده وی در جریان بود و تیرماه امسال، اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده جهانگیری اعلام کرد: دادگاه آقای جهانگیری به اتمام رسیده و حکمش نیز صادر شده است، اما، چون حکم قطعی نیست، اعلام نتیجه و جزئیات اتهامات را باید به قطعیت حکم موکول کرد.

منتقدان قرارداد معتقد بودند که قرارگاه سازندگی خاتم نباید با شرکتی که رئیس آن دارای پرونده باز قضایی است و یکی از اصلی ترین اتهاماتش اخلال در نظام اقتصادی کشور است وارد معامله و انعقاد قرارداد شود.

این حواشی همچنان ادامه داشت تا اینکه سعید محمد روز گذشته با حضور در تبریز، قراردادهای جدیدی را برای عمران و آبادانی استان آذربایجان شرقی امضا کرد. وی در بخشی از سخنان خود به انتقادات مطرح شده در خصوص قرارداد مذکور با مهدی جهانگیری اشاره کرد و اظهار داشت: «قرارگاه سازندگی خاتم با ماموریت توانمند سازی کشور ضمن رویکرد بومی سازی با همه مجموعه‌های حقوقی رسمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی قرارداد منعقد میکند و ملاک برای ما شخصیت حقوقی سازمانهاست نه شخصیت حقیقی افراد. بدیهی است که ممکن است برخی افراد حواشی داشته باشند که متاسفانه اینگونه افراد کم هم نیستند، ولی این جزئیات نباید ما را از هدف اصلی که تکمیل زنجیره ارزش و توانمند سازی کشور میباشد غافل کند. ما به همه ظرفیت‌های کوچک و بزرگ کشور که متعلق به دولت میباشد فارغ از مناسبات سیاسی و مسائل فردی کمک خواهیم کرد تا ایران را به رشد اقتصادی و زیربنایی برسانیم.»

این سخنان درحقیقت، واکنش فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به انتقاد از امضای قرارداد با رئیس شرکتی است که دارای اتهامات اقتصادی است و قرار است حکم محکومیتش اعلام شود. از طرفی استدلال موافقان قرارداد اینگونه است که مجتمع تولید فولاد بناب هم اکنون با مدیریت ابراهیم جهانگیری، برادر بزرگ مهدی و اسحاق جهانگیری درحال فعالیت بوده و بانک گردشگری به عنوان سهامدار اصلی این مجتمع شناخته میشود.

اینکه گروه گردشگری چه میزان و نسبتی با اتهامات اقتصادی مهدی جهانگیری داشته و چگونه توانسته سرمایه‌گذاری عظیمی در عرصه فولاد انجام دهد، باید از سوی دستگاه قضایی اعلام شود. اما اگر بخشی از اتهامات اقتصادی برادرِ معاون اول رئیس جمهور متوجه صنعت فولاد کشور باشد، تسریع در اعلام و اجرای حکم میتواند در سرنوشت سهامدار متهم و جایگزینی احتمالی شرکت‌های سالم و توانمند به عنوان سهامدار جدید، موثر باشد.

گفتنی است مجتمع فولاد بناب اواخر سال ۹۰ توسط کنسرسیوم فولاد صنعت بناب با مشارکت بانک گردشگری و شرکت های سرمایه گذاری از شرکت گسترش فولاد تبریز خریداری شد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.