حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
یک فوتی بر اثر سقوط خودرو به سد علویان مراغه
25 می 2024 - 22:20
شناسه : 18064
بازدید 123
2
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه از سقوط یک دستگاه سواری سمند به داخل دریاچه سد علویان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : صدا و سیما
پ
پ

به گزارش بناب پرس، رضا طریقی‌نیا گفت: وقوع این حادثه ظهر امروز به آتش‌نشانی اطلاع داده شد و گروه غواصی بلافاصله به محل اعزام شدند و عملیات نجات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه خودرو بر اساس آثار به جا مانده از گاردریل عبور و به دریاچه سقوط کرده بود اضافه کرد: در این عملیات چهار غواص حضور یافتند و در نهایت جسد یکی از سرنشینان خودرو از آب بیرون کشیده شد.

به گفته طریقی‌نیا  ۲ نفر دیگر از سرنشینان خودرو قبل از حضور آتش‌نشان‌ها به بیرون هدایت شده اند و به احتمال زیاد شنا بلد بودند که خود را نجات دادند و اکنون تحت درمان هستند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مراغه ادامه داد: گروه غواصی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری متشکل از ۹ نفر به شهرستان‌های اطراف از جمله هشترود، عجب‌شیر و ملکان نیز خدمات امداد و نجات ارائه می‌دهد.

وی با هشدار به شهروندان و مسافران این شهرستان گفت: در فصل جاری و با بالا آمدن سطح آب دریاچه، انتظار می‌رود تا گردشگران توصیه‌های ایمنی را رعایت و از نزدیک شدن به دریاچه خودداری کنند.

سد علویان در حدود سه کیلومتری مراغه قرار دارد و بر روی رودخانه صوفی‌چای احداث شده تا در مرحله نخست، آب آشامیدنی و سپس آب بخش کشاورزی شهرستان‌های مراغه، میاندوآب، بناب، عجب‌شیر و ملکان را تأمین کند.

این سد خاکی که در سال ۱۳۷۴ به بهره‌برداری رسید، در دره سر سبز منتهی به روستای هدف گردشگری «یایشهری» مراغه واقع شده و در فصل‌های بهار و تابستان پذیرای مسافرانی از اقصی نقاط کشور است.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=18064

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.