حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 2946 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 4×
یادداشت/ میز خدمت در راستای پاسخگویی یا رفع تکلیف!
19 ژانویه 2020 - 17:18
شناسه : 3326
بازدید 67
4

میز خدمت در راستای پاسخگویی یا رفع تکلیف! به گزارش بناب پرس به نقل از فارس، راه اندازی میز خدمت توسط همه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که بعد از تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، توسط فرماندار بناب به دستگاه ها ابلاغ شده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

میز خدمت در راستای پاسخگویی یا رفع تکلیف!

به گزارش بناب پرس به نقل از فارس، راه اندازی میز خدمت توسط همه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که بعد از تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، توسط فرماندار بناب به دستگاه ها ابلاغ شده و ایشان در جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز بر راه اندازی میز خدمت توسط تمامی دستگاه ها در طول ایام دهه مبارک فجر تأکید کرد.

براساس این گزارش، پاسخگویی مستقیم و بی واسطه مدیران و دستگاه های اجرایی شهرستان به درخواست ها و مطالبات مردمی از مهم ترین اهداف این طرح است که در مرحله نخست شاهد راه اندازی میز خدمت تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در مصلای اعظم که نماز جمعه در آن برپا می شود، بودیم.

به نظر می رسد در مرحله بعدی اجرای میز خدمت مدیران سازمان های دولتی و اداراتی همچون شهرداری، شورای اسلامی شهر، تأمین اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، بهداشت و درمان، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، منابع امور آب، آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور اقتصادی و دارایی، بانک ها و … حضور داشته باشند.

در واقع می توان چنین تصور کرد که یکی از اهداف اجرای این طرح سر و سامان دادن به وضعیت پاسخگویی ادارات به مردم و ساختارمند کردن نحوه رابطه دستگاه ها با ارباب رجوع است، به گونه ای که امور جاری مردم در ادارات در کمترین زمان ممکن و با رعایت حقوق شهروندان و تکریم آنان در فضایی عاری از فساد و تخلف شکل گیرد.

به نظر می رسد، در شهرستان بناب هنوز طرح میز خدمت هم برای مردم و هم برای مسوولان جا نیفتاده است و نباید میز خدمت صرفاً در راستای معرفی و توصیف سازمانی باشد که ضروری است به جای کارشناس اداره رئیس دستگاه مربوطه در محل حضور یافته و با فراغ بال نسبت به اختیارات خود در راستای حل مشکلات و مطالبات مردم قدم بردارد و این خواسته زمانی تحقق خواهد یافت که فرماندار شهرستان نیز شخصاً در کنار مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان حضور یابد و چنانچه لازم باشد دستورات مقتضی را برای رسیدگی به درخواست های مردمی صادر و خود شخصاً مشکلات را پیگیری کند.

موضوع دوم اینکه زمان تشکیل میز خدمت است. زمان اختصاص یافته به این خدمت بی واسطه نیم ساعت قبل از برگزاری نماز جمعه در نظر گرفته شده است که جا دارد این پاسخگویی حداقل یک ساعت بعد از اتمام نماز جمعه نیز دایر باشد و البته اطلاع رسانی قبلی نیز ضروری است تا مردم بتوانند خواسته های خود را طرح کنند.

پرواضح است، استمرار تشکیل میز خدمت نافی برگزاری جلسات ملاقات مستقیم مردم و مسوولان نیست و همانگونه که قبل از این نیز کما بیش برخی مسوولان شهر از جمله فرماندار شهرستان دیدارهای مردمی برای رسیدگی به مشکلات مردم ترتیب می دادند، ادامه دهند زیرا باید توجه داشت که مسیر میز خدمت با برگزاری ملاقات های مردمی متفاوت است.

اگر چه رسیدگی به مشکلات مردم به طور مستقیم از سوی نماینده عالی دولت در شهرستان امری است از روی مسوولیت پذیری و دلسوزی و استقرار میز خدمت یک تکلیف اداری و گونه ای جدید از نحوه ارائه خدمات دولتی به مردم است.

و صد البته که نفس ارتباط چهره به چهره و مستقیم مسئولان دولتی و اجرایی شهرستان با مردم و آشنایی با مشکلات آنها که عمدتاً از طریق مجاری و روال اداری لاینحل مانده و یا در پیچ و خم های اداری گرفتار شده، امری است مسوولانه و پسندیده که امیدواریم مردم نتایج این طرح را در عمل مشاهده و لمس کنند.

نگارنده: جاوید بنابیان

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.