حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
کبوترخانه تاریخی بناب مرمت شد
12 ژانویه 2020 - 17:16
شناسه : 3280
بازدید 125
5

کبوترخانه تاریخی بناب مرمت شد به گزارش بناب پرس، مرتضی آبدار با اشاره به اهم اقدامات این اداره کل در راستای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی شهرستان بناب، گفت: با توجه به ظرفیت های غنی شهرستان بناب در حوزه میراث فرهنگی و وجود آثار تاریخی ادوار مختلف در این شهرستان، اداره کل میراث فرهنگی استان […]

ارسال توسط :
پ
پ

کبوترخانه تاریخی بناب مرمت شد

به گزارش بناب پرس، مرتضی آبدار با اشاره به اهم اقدامات این اداره کل در راستای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی شهرستان بناب، گفت: با توجه به ظرفیت های غنی شهرستان بناب در حوزه میراث فرهنگی و وجود آثار تاریخی ادوار مختلف در این شهرستان، اداره کل میراث فرهنگی استان تاکنون حرکت مستمر و مداومی در راستای صیانت و احیای آثار این شهرستان داشته است.

او با اشاره به اینکه مرمت کبوترخانه بناب از جمله اقدامات متمرکز این اداره کل طی سال ۹۸ بود، ادامه داد: این اثر از جمله بناهای مهم تاریخ این شهرستان محسوب می شود که ۱۱۲ سال قدمت دارد و مرمت آن از سال ۹۷ آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه جهت مرمت این کبوترخانه قریب به ۱ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: با میزان هزینه کرد مذکور و همچنین برنامه ریزی دقیق کارشناسان میراث فرهنگی استان، مراحل مرمت کبوترخانه طی یک سال اخیر به طور کامل انجام شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

آبدار در خاتمه اظهار داشت: بر اساس برنامه مرمتی این بنا، اقداماتی نظیر اجرای دیوار بیرونی بر اساس مستندنگاری تاریخی، استحکام بخشی سازه بنایی و عناصر چوبی، عایق کاری سقف و درب و اجرای هره مشبک آجری به طور کامل انجام گرفت.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.