حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
پخت آزمایشی نان با سبوس بالا در آذربایجان‌ شرقی
20 نوامبر 2023 - 17:19
شناسه : 15817
بازدید 140
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد: طرح پخت نان با سبوس بالا در برخی از نانوایی‌های استان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، اکبر فتحی امروز در جلسه بررسی طرح سبوس دار کردن نان ادامه داد: در خصوص قیمت این نوع نان کارگروه آرد و نان استان تصمیم می گیرد و اجرای این طرح نیازمند افزایش قیمت کارشناسی شده نان با سبوس حداکثری نسبت به نان فعلی است که باید در کارگروه آرد و نان استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کارخانه های آرد مشکلی برای تحویل آرد با سبوس بالا ندارند و فقط مسائل اقتصادی در این خصوص وجود دارد که با تغییر قیمت این نوع آرد خاص برطرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نان با آرد سبوس بالا دارای فواید بیشتری برای سلامتی انسان است، اما نانی که در زمان کنونی به طور معمول پخت می‌شود نیز نان مناسبی است که فواید خود را دارد.

فتحی خاطرنشان کرد: در دیگر کشور‌های دنیا نیز سبوس گیری از آرد وجود دارد و مصرف کننده می‌تواند با توجه به سلیقه خود نان با درجه سبوس مختلف را خریداری کند.

وی با بیان اینکه دریافت آرد با سبوس بالا از یک سو هزینه بیشتری برای نانوایان دارد و از سوی دیگر زمان پخت نان را افزایش می‌دهد یادآور شد: برای ترغیب نانوایان به استفاده از آرد با سبوس بالا باید مشوق‌ها در نظر گرفته شود که این مشوق‌ها باید در کارگروه آرد و نان استان مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

سطح زیر کشت گندم در آذربایجان شرقی در سال زراعی جاری ۴۵۷ هزار و ۲۰۰ هکتار آبی و دیم است و پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۷۴۱ هزار و ۸۳۵ تن گندم از این مزارع برداشت شود.

 

لینک کوتاه:            http://bonabpress.ir/?p=15817

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.