حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
وضعیت مجالس ترحیم بناب صدای فرماندار را هم درآورد!
24 فوریه 2024 - 15:28
شناسه : 16877
بازدید 105
2
فرماندار بناب گفت: شیوه برگزاری مجالس ترحیم در شهرستان بناب به هیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است در نحوه برگزاری این مراسمات تجدید نظر شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، رضا لعلی در جمع تعدادی از مداحان و عشره خوانان این شهرستان با انتقاد از وضعیت مجالس ترحیم در سطح شهرستان اذعان کرد: شیوه اداره مجالس ترحیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و جا دارد مسئولین اداره تبلیغات اسلامی، روحانیون منبری، قاریان قرآن و عشره خوانان مجالس ترحیم نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام کنند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: متأسفانه متولی خاصی برای مجالس ترحیم نداریم؛ مجالس ترحیم که غالباً بایستی برای عبرت و قرائت قرآن و روضه برای فرد فوت شده همراه باشد اما در حال حاضر در اکثریت مجالس ترحیم ما فرد متوفی رها شده و مجالس ترحیم صرفاً رسم و رسوم دیگری پیدا کرده است و قاری قرآن با قطع قرائت قرآن نسبت به اعلام اسامی حاضرین در مجلس و مدح آنها اقدام می‌کند!

فرماندار بناب افزود: قاطبه مردم از ذکر اسامی و ستایش حاضرین در مجالس ترحیم گلایه‌مند هستند، زیرا تمام افرادی که در مجالس ترحیم حضور دارند دارای جایگاه خاص خود بوده و قابل احترام هستند.

لعلی تصریح کرد: بنابراین از قاریان قرآن انتظار دارم از همین امروز در مجالس ترحیم از ذکر نام فرماندار و همکاران بنده جداً پرهیز نمایند و اگر تشکری هم می‌شود تشکر کلی از همه مردم صورت گیرد و نه افراد خاص!

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مجالس ترحیم و پرهیز از ذکر نام افراد و اشخاص در آنها از سوی قاریان قرآن و عشره خوانان از تأکیدات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که امیدواریم عزیزان در راستای ساماندهی و عملیاتی کردن موضوع و اصلاح شیوه برگزاری مجالس ترحیم این شهرستان اهتمام نمایند.

فرماندار بناب در ادامه گفت: گاهاً در برخی مجالس اتفاق افتاده که قاری محترم حاضر در مسجد به جای قرائت قرآن و فاتحه نیم ساعت مدام به ذکر اسامی حاضرین، ستایش آنها و تقدیر از حضور ایشان می‌پردازد.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=16877

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.