حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
22 آوریل 2019 - 11:12
شناسه : 1030
بازدید 142
8

همزمان با جشن های نیمه شعبان مراسم جشن انتظار در شهرستان بناب برگزار شد/ ۳۶ نفر طلبه حوزه علمیه بناب ملبّس به لباس مقدس روحانیت شدند بمناسبت سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف مراسم جشن باشکوهی در مصلای اعظم بناب در قالب «جشن انتظار» با حضور […]

ارسال توسط :
پ
پ

همزمان با جشن های نیمه شعبان مراسم جشن انتظار در شهرستان بناب برگزار شد/ ۳۶ نفر طلبه حوزه علمیه بناب ملبّس به لباس مقدس روحانیت شدند
بمناسبت سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف مراسم جشن باشکوهی در مصلای اعظم بناب در قالب «جشن انتظار» با حضور مقامات لشکری و کشوری، حضرت آیت الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ائمه جمعه استانهای آذربایجان شرقی و غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی، مدیران حوزه های علمیه استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی و فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی و مسئولین شهرستان برگزار شد
به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام شکرزاده معاون تهذیب حوزه علمیه بناب در گفتگو با خبرنگار بناب پرس گفت: همه ساله تعدادی از طلاب و سربازان امام زمان (عج) در این جشن باشکوه به دست مبارک بزرگان دین ملبس می شوند، امسال نیز تعداد ۳۶ نفر از طلاب حائز شرایط، که دوره سطح یک را گذرانده اند معمم خواهند شد.
شکرزاده افزود: البته در بین معممین امسال سطح دو و سطح سه نیز وجود دارند و این به معنای فارغ التحصیلی یا اتمام دروس حوزه نیست لکن طلاب در مراحل و سطوح بعدی برای ادامه تحصیل اقدام می کنند.

آیت الله شیخ جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب همزمان با جشن نیمه شعبان و سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) جشن بزرگ انتظار با تبریک سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت و نیز با بیان اینکه کسب علم برای طلبه شغل نیست بلکه یک رسالت است؛ اظهار داشت: این رسالت هم رسالت جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه رسالت حوزه و طلاب مسلح شدن به سلاح علم برای مبارزه با دشمنان این مکتب است؛ افزود: طلبگی شغل نیست بلکه یک رسالت است.

استاد حوزه علمیه قم سپس ضمن تبریک به طلابی که امروز به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند، خطاب به آن ها بیان کرد: طلابی که رسالت سربازی حضرت ولی عصر (عج) را به دوش می گیرید بدانید که انجام این رسالت بزرگ باید با معنویت قرین باشد.

آیت الله مروی تصریح کرد: امروز مسئولیت سنگینی بر عهده شما واگذار می شود که این مسئولیت سنگین باید با معنویت همراه باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم علما و طلاب خدمت به مردم است؛ اذعان کرد: در جریان سیل اخیر در کشور روحانیون و طلاب به رسالت خطیر خود به خوبی عمل کردند و حوزه علمیه قم با تعطیل کردن دروس حوزه اساتید و طلاب خود را به مناطق سیل زده کشور گسیل داشت.

آیت الله مروی یادآور شد: انصافاً حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب نیز در این امر خیر حضور گسترده ای داشته و به یاری سیل زدگان کشور شتافتند، از این رو نباید ارزش خدمت به مردم را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ملاک و افتخار روحانیت و علمای بزرگ در سنین بالا خدمت به مردم بوده است وی ادامه داد: در حوادث اخیر کشورمان به دستور مقام معظم رهبری کلاس طلاب در حوزه های علمیه جهت خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده کشور تعطیل شدند و طلاب عزیز هم پای برادران سپاهی و ارتشی به امداد رسانی در مناطق سیل زده به صورت گروه های جهادی مشغول شدند.

گفتنی است ۶۰۰ نفر طلبه خواهر و برادر از ۱۴ استان کشور در حوزه علمیه ولی عصر (عج) بناب در حضور اساتید برجسته کشور مشغول تحصیل علوم اسلامی هستند. این حوزه یکی از پرآوازه ترین حوزه ها در کشور بوده و فارغ التحصیلان این حوزه در اقصی نقاط کشور و جهان در سنگرهای مختلف در حوزه ها، دانشگاه ها، امامت جمعه و سایر مراکز دینی مشغول فعالیت و ترویج احکام نبوی هستند.

گزارش تصویری:

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.