حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
نشست استیضاح شهردار بناب برگزار شد/ تیزپاز نیاری مجددا از شورای شهر بناب رای اعتماد گرفت
01 ژوئن 2020 - 22:34
شناسه : 4524
بازدید 96
6

نشست استیضاح شهردار بناب با حضور ۷ عضو شورای شهر، نماینده فرمانداری و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری بناب پرس، نشست استیضاح شهردار بناب با حضور ۷ عضو شورای شهر، نماینده فرمانداری و اصحاب رسانه برگزار شد. ‍ در این نشست ابتدا موافقین استیضاح و سپس مخالفین استیضاح طی سخنانی دیدگاههای خود را در مورد […]

ارسال توسط :
پ
پ

نشست استیضاح شهردار بناب با حضور ۷ عضو شورای شهر، نماینده فرمانداری و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بناب پرس، نشست استیضاح شهردار بناب با حضور ۷ عضو شورای شهر، نماینده فرمانداری و اصحاب رسانه برگزار شد.

‍ در این نشست ابتدا موافقین استیضاح و سپس مخالفین استیضاح طی سخنانی دیدگاههای خود را در مورد علت استیضاح یا عدم استیضاح شهردار بیان کردند.

رحیمیان اولین موافق استیضاح با اشاره به جلسه قبلی سوال از شهردار گفت: بعد از جلسه به این نتیجه رسیدم شهردار نه قصد پاسخگویی دارد و نه روحیه انجام کارهای عمرانی؛ و متاسفانه رفتار شهردار در آن جلسه آغشته به تهمت و افترا بود.

وی افزود: شهردار در آن جلسه طوری رفتار کرد که گویا شورا برای مخالفت باید از ایشان اجازه بگیرد.

رحیمیان به دوران مدیریت خود در شهرداری در دهه هفتاد اشاره کرد و افزود: بنده ادعایی ندارم که شهردار قدری بودم ولی همگان اذعان دارند که اگر تملک هزاران واحد مسکونی و تجاری و دهها مسیرگشایی در آن برهه نبود، بناب اکنون قفل در ترافیک و مسائل دیگر بود.

وحید خیراللهی دومین موافق استیضاح عنوان کرد: طرح سوال و استضیاح شهردار حق قانونی شوراست ولی ادبیاتی که شهردار در جلسه طرح سوال بکار برد، زیبنده شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم نبود.

وی با اشاره به اینکه تفسیر شهردار از موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها مرا قانع نکرد، گفت: متاسفانه تفکر شهردار اینگونه است که اصل بر متهم بودن مراجعه کنندگان به شهرداری است، مگر خلاف آن ثابت شود.

خیرالهی افزود: شهرداری بناب مراحل مزایده را به درستی انجام نمی دهد، در حالیکه ترک تشریفات در قراردادها بی احترامی به مصوبه شورا بوده و سرآغاز فساد است.

سومین موافق استیضاح به عنوان نماینده موافقین در ادامه وقت ضمن انتقاد از افزایش تصدی گری در شهرداری گفت: چرا شهردار بدون حساب و کتاب در حال افزایش تصدی گری هاست؟ بطوری که تصدی گری های قبلی شهرداری هیچ عایدی برای شهر و شهرداری نداشته است.

علی پورجعفر تصریح کرد: عدم توازن در استفاده از منابع انسانی نکته ضعف شهردار است، چرا هر روز باید شاهد ایجاد بخش ها و معاونت های جدید در شهرداری باشیم؟

محمدباقر ولایی به عنوان مخالف استیضاح با اشاره به طرح سوال دفن زباله از شهرهای همجوار در سایت زباله بناب گفت: از اعضای شورای شهر سوال کننده که در جریان کامل موضوع تخلیه زباله میاندوآب در قره قشون و توقیف دو کامیون حمل زباله آن شهر بودند، انتظار میرفت شیطنت در فضای مجازی را به فضای حقیقی و شورای شهر نکشانند.

وی افزود: فردی که نشر اکاذیب بکند و بر علیه شورا و شهرداری دروغ پراکنی نموده و ادله قانونی ندارد، از مراجع ذیصلاح قضایی درخواست دارم با منتشر کنندگان اکاذیب در فضای مجازی برخورد کنند.

ولایی تصریح کرد: جابجایی درختان بلوار بعثت با تصویب شورای شهر و طی مراحل قانونی و زیر نظر کارشناسان انجام گرفته که اکنون شاهد احیای ۹۸ درصد از این درختان در محل جدید هستیم.

رئیس شورای شهر بناب با اشاره به اینکه تا آخرین لحظه از عملکرد شهردار دفاع خواهم کرد، گفت: به اعتقاد من روند احداث پاساژ الغدیر کاملا قانونی بوده و تا ادله قانونی مبنی بر انجام خلاف ارائه نشده فقط در حد سوال است.

جواد نظام پرست دیگر مخالف طرح استیضاح شهردار بناب با بیان اینکه با طرح استیضاح به جای حل مشکلات مردم ایجاد مشکل می کنیم، افزود: متاسفانه از تاریخ درس نمی گیریم، چرا از خود نمی پرسیم علت از بین رفتن اعتماد مردم و پیمانکاران به شهرداری چیست؟ مگر عدم ثبات مدیریت و استیضاح های پی در پی شهرداران باعث به وجود آمدن این عدم اعتماد نشده است!؟

وی با اشاره به اینکه طرح سوال حق قانونی شوراست، گفت: طرح سوال هم باید با هدف شفاف سازی برای مردم صورت گیرد نه فشار مضاعف بر شهردار آن هم در آغاز فصل کاری شهرداری؛ چنانکه امروز شاهد اظهار گلایه آقای رحیمیان از عدم رفتار مناسب شهردار با منتخبین مردم در شورا هستیم در حالی که از ابتدای شورای پنجم در هر جلسه شاهد توهین های ایشان به منتخبین مردم و همکاران در شورای شهر هستیم.

در ادامه جلسه و پس از صحبت های اعضای موافق و مخالف استیضاح رای گیری مخفی در حضور نماینده فرماندار و اصحاب رسانه بعمل آمد و در نهایت محبوب تیزپاز نیاری با چهار رای موافق و سه رای مخالف با اکثریت آرا شهردار بناب ماند.

تیزپاز نیاری پس از رای گیری و ابقاء در سمت خود، با اشاره به وحدت و همدلی شورای شهر و شهردار گفت: رای اعتماد شورای شهر بار دیگر این وظیفه را سنگین تر و خدمت رسانی به مردم را دو چندان کرد و امیدوارم با ۷ نفر شورا بعلاوه یک نفر شهردار مجموعه کامل و پر توان را بوجود آورده و در حل مشکلات شهری پیشرو باشیم.

شهردار بناب افزود: ۱۵ تیر ماه شاهد بهره برداری از خط یک شن و ماسه در بناب هستیم که کل نیازهای انواع شن و ماسه را تولید خواهیم کرد و در خط دوم نیز بهره برداری از کارخانه آسفالت را شاهد خواهیم بود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک چشم انداز بسیار خوبی برای مردم خواهیم داشت و امسال به حول قوه الهی به ۹۰ درصد اهداف خواهیم رسید.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.