حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
مصاحبه با محمدرضا عبدل همایونی دانش آموز رتبه ۷۱ کنکور ۹۹ از بناب
17 اکتبر 2020 - 15:57
شناسه : 5683
بازدید 239
5

در پی انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۳۹۹، مصاحبه ای با جناب آقای محمد رضا عبدل همایونی، رتبه ۷۱ منطقه ای در رشته علوم تجربی صورت گرفت. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بناب، محمدرضا عبدل همایونی دانش آموز مرکز استعدادهای درخشان علامه طباطبایی شهرستان بناب با کسب رتبه ۷۱  منطقه ای، […]

ارسال توسط :
پ
پ

در پی انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۳۹۹، مصاحبه ای با جناب آقای محمد رضا عبدل همایونی، رتبه ۷۱ منطقه ای در رشته علوم تجربی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بناب، محمدرضا عبدل همایونی دانش آموز مرکز استعدادهای درخشان علامه طباطبایی شهرستان بناب با کسب رتبه ۷۱  منطقه ای، جزو ۱۰۰ رتبه برتر کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ رشته ریاضی و فیزیک قرار گرفت.

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بناب مصاحبه ای با وی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

خودتان را به صورت مختصر معرفی بفرمایید.

محمد رضا عبدل همایونی، ساکن بناب هستم. پدرم دبیر بازنشسته و مادرم دبیر زبان انگلیسی هستند. در کنکور ۹۹ تبه ی ۷۱ منطقه ۲ را کسب کرد

چه شغلی در آینده می‌خواهید انتخاب کنید؟
من از کودکی به شغل پزشکی علاقه ی زیادی داشتم و امیدوارم بتوانم در آینده پزشک موفقی شوم.
 در روز چند ساعت مطالعه می کردید؟
ساعات مطالعه ی من متفاوت و با توجه به نیاز درسی متغیر بود ولی در سال دوازدهم به طور میانگین در روز هایی که در مدرسه حضور داشتم، پنج ساعت و نیم و در روز های تعطیل ۱۰ ساعت مطالعه می کردم.
از کی شروع کردید به مطالعه کنکور؟
مطالعه برای کنکور را از سال دهم به صورت جدی شروع کردم. در سال دوازدهم عزمم قوی تر و تلاشم جدی تر شد.
آیا در آزمون های آزمایشی هم شرکت کردید؟
 بله. از سال سوم تا ششم و هشتم تا دوازدهم در آزمون های قلم چی شرکت کردم. البته در سال یازدهم علاوه بر آزمون های قلم چی در آزمون های گاج نیز شرکت می کردم.
 
درصد های کنکورتان  به چه صورت بود؟
ادبیات۸۰،  عربی۱۰۰،  فرهنگ و معارف اسلامی۴/۸۹،  زبان انگلیسی۷/۹۴،  زمین شناسی۴/۲۱،  ریاضیات۸/۷۷،  زیست شناسی۷۲،  فیزیک۱/۸۵،  شیمی۶۰
 فکر می کنید مهمترین نکاتی که داوطلبان در هنگام شروع مطالعه باید به آن توجه کنند چیست؟
به نظر من هر فرد برای اینکه مطالعه ی مفیدی داشته باشد، در ابتدا باید برنامه ریزی مناسب و منسجمی داشته باشد و نقشه ی راه را برای خود ترسیم کند. این کار نه تنها باعث آرامش ذهنی فرد می شود و نگرانی و آشفتگی را از بین می برد بلکه باعث افزایش بازده مطالعه و افزایش تمرکز نیز می شود. سپس فرد باید محیط مناسب را برای مطالعه فراهم کند که خانواده در این مورد نقش به سزایی دارند. برای یک دانش آموز به خصوص در سال دوازدهم، داشتن محیط آرام و به دور از مشغله ی فکری که باعث حواس پرتی دانش آموز نشود بسیار حائز اهمیت است. سپس مهمترین عامل، توکل به خدا و تلاش حداکثری به دور از ناامید شدن است. در این راه طولانی، به دلیل حجم زیاد مطالب، هر فردی ممکن خسته شود ولی ناامیدی و جا زدن هیچ وقت یک راه حل نیست.
چه توصیه ای به دانش‌آموزان پایه دوازدهم دارید؟
یکی از اشتباهات من در طول ماه های آخر ، توجه بیش از حد به شایعات در مورد تعویق کنکور یا حدف بخش هایی از کتاب و ….. بود. امسال هم که متاسفانه هنوز ویروس کرونا دامن گیر کشورمان است، به نظرم دوازدهمی ها باید آرامش خود را حفظ کنند و به هیچ وجه به اخبار و شایعات که در رسانه های نامعتبر پخش می شود توجهی نداشته باشند. با تمام تلاش به راه ادامه دهند و ناامید نشوند چرا که شرایط برای همه یکسان است. از طرفی اوقات فراغت خود را براساس شناختی که از خود دارند با سرگرمی های مناسب پر کنند.
 در روزهای کرونایی چه توصیه ای به دانش آموزان دارید؟
در این روزها که کلاس های درس به صورت مجازی برگزار می شود، یادگیری و آموزش مطالب جدید کمی دشوارتر شده. به همین دلیل دانش آموزان باید نهایت استفاده از وقت خود را بکنند و برای هر لحظه برنامه ای داشته باشند. درست است که مدارس تعطیل هستند ولی این فقط به معنای سنگین تر شدن کار دانش آموزان است نه به معنای فراغت و راحتی. از طرفی به علت استفاده از وسایل الکترونیکی امکان مشغول شدن دانش آموزان به حواشی نیز وجود دارد. دانش آموز در این شرایط نباید اجازه دهد لحظه های ارزشمند زندگی اش صرف کارهای بیهوده شود. البته این به معنای حذف تفریح و فراغت از زندگی نیست و هرچیز باید به اندازه در برنامه ی یک دانش آموز وجود داشته باشد.
آیا از فضای مجازی هم برای مطالعه استفاده کردید؟
بعد از اسفند ماه که آموزش ها به صورت مجازی برگزار شدند، با دبیران خود از طریق فضای مجازی ارتباط داشتم و با ایشان رفع اشکال می کردم.
اولویتتان در انتخاب رشته به چه صورت بود؟
اولویت من در انتخاب رشته، ابتدا رشته پزشکی و سپس دندان پزشکی بود.
مدرسه، دبیران و اولیا چه نقشی در موفقیت شما داشتند؟
یکی از مهمترین عوامل در موفقیت یک فرد، حمایت و انرژی است که از خانواده دریافت می کند. پدر و مادر من در هر لحظه پشتیبان و همراه من بودند. من مسائل و مشکلاتم را با آنها در میان می گذاشتم و با هم تبادل نظر می کردیم. هر وقت از مطالعه خسته می شدم یا به نتیجه ی مورد نظر نمی رسیدم ، در کنارم بودند و نمی گذاشتند دلسرد شوم.
دبیران من از همان سال اول تا سال دوازدهم ، همیشه پاسخگوی نیاز های درسی من بودند. راهنمایی ها و توضیحات جامع و دقیقشان باعث می شد که از یادگیری لذت ببرم و مطالب برایم واضح تر و روشن تر باشند. اگر کمک های ایشان نبود هرگز موفق نمی شدم.
حضور در مدرسه باعث می شد فضای رقابتی را بیشتر احساس کنم. وقتی تلاش های همکلاسی هایم را می دیدم، من هم بیشتر تلاش می کردم. از طرفی صحبت کردن با افرادی که  وضعیت یکسانی با من داشتند، به من آرامش می داد. از اسفند ماه به بعد این تاثیر برایم واضح تر شد، چرا که با تعطیلی مدارس و حضور نداشتن در جو همکلاسی ها زودتر خسته می شدم و بازده مطالعه ام کمتر بود.
در انتها از والدین، دبیران و تمام عوامل مدرسه قدردانی می کنم که در رسیدن به هدفم یاریم کردند.

 در خصوص رمز موفقیت خود بگویید.
من در طی سال های آخر متوجه شدم که نتایجم همیشه به اندازه ی زحماتم بوده است. درک کردم که اگر نهایت تلاشم را بکنم، نتیجه ی دلخواه را می گیرم. توکل به خدا و تلاش بی وقفه عواملی هستند که به من کمک کردند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.