حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
مردم و کشاورزان مراقب آتش سوزي باشند
08 جولای 2020 - 16:19
شناسه : 4903
بازدید 75
3

با توجه به زمان فرا رسیدن برداشت محصولات کشاورزی، فرمانده انتظامي شهرستان «بناب»، از کشاورزان خواست مراقب آتش سوزي باشند به گزارش پایگاه خبری بناب پرس، سرهنگ «سهراب شفقی»، در تشریح این خبر گفت: با توجه به اخباري مبني بر آتش گرفتن مراتع، مزارع، جنگل ها، محصولات کشاورزي و …، مي طلبد مردم، کشاورزان و […]

ارسال توسط :
پ
پ

با توجه به زمان فرا رسیدن برداشت محصولات کشاورزی، فرمانده انتظامي شهرستان «بناب»، از کشاورزان خواست مراقب آتش سوزي باشند

به گزارش پایگاه خبری بناب پرس، سرهنگ «سهراب شفقی»، در تشریح این خبر گفت: با توجه به اخباري مبني بر آتش گرفتن مراتع، مزارع، جنگل ها، محصولات کشاورزي و …، مي طلبد مردم، کشاورزان و دامداران به منظور پيشگيري از آتش سوزي، نکات ايمني را بيشتر رعايت کنند.

وي با اشاره به این که در راستاي پيشگيري از آتش سوزي و هدر رفتن سرمايه ملي مي بايست همه دست در دست هم دهيم تا اين موضوع را تا حد امکان به صفر رسانده و يا کاهش دهيم، افزود: کشاورزان در هنگام برداشت محصول و براي جلوگيري از هدر رفتن زحمات خود باید به توصيه هاي کارشناسان توجه و نکات ايمني را رعايت کنند.

سرهنگ شفقی بیان کرد: زماني که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشيده از علف و برگ هاي خشک بوده و هوا گرم است آتش روشن نکرده و کبريت و ته سيگار نيمه سوخته را به ويژه در مزارع و پوشش جنگلي رها نکنند.
وي ادامه داد: با مشاهده دود و يا آتش سوزي سعي کنيم آن را خاموش و يا با اطلاع به ماموران خدمات رسان از بازي کردن کودکان و نوجوانان با آتش ، فندک و کبريت جلوگيري کنيم.

این مقام انتظامی با بيان اين که قبل از روشن کردن آتش، اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ هاي خشک پاک کرده و با احتياط آتش روشن کنيم ، افزود: در صورتي که آتش سوزي تازه شروع شده يا وسعت آن کم است با پاشيدن آب، خاک و يا کوبيدن با سرشاخه هاي درختان آن را خاموش کنيم.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پايان گفت: از کشاورزان عزيز تقاضا داريم در اسرع وقت نسبت به برداشت محصولات خود اقدام نمايند تا از حوادث احتمالي جلوگيري شود و از مردم عزيز نيز تقاضا داريم از ريختن بطرهاي نوشانه، آب معدني و … در زمان مراجعه يا عبور از مکان هاي طبيعي خودداري کنند چرا که همين عوامل ممکن است باعث آتش سوزي شود.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.