حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
مردم بناب با امضای طوماری خواستار رفع خطر سیل در این شهرستان شدند
30 مارس 2019 - 1:20
شناسه : 873
بازدید 79
5

مردم بناب با امضای طوماری خواستار رفع خطر سیل در این شهرستان شدند. به گزارش بناب پرس، مردم بناب در این طومار با اشاره به سابقه سیل ویرانگر سال ۱۳۴۹ شمسی در این شهر که منجر به تخریب روستاهای چلقایی، دیزج پروانه، ینگی کند خوشه مهر، اکبرآباد و بخشی از شهر شد و وقوع سیل […]

ارسال توسط :
پ
پ

مردم بناب با امضای طوماری خواستار رفع خطر سیل در این شهرستان شدند.

به گزارش بناب پرس، مردم بناب در این طومار با اشاره به سابقه سیل ویرانگر سال ۱۳۴۹ شمسی در این شهر که منجر به تخریب روستاهای چلقایی، دیزج پروانه، ینگی کند خوشه مهر، اکبرآباد و بخشی از شهر شد و وقوع سیل سال ۱۳۹۶در شهرهای همجوار این شهرستان یعنی عجب شیر و آذرشهر، بر ضرورت رفع موانع بستر رودخانه ها تاکید کردند.

مردم بناب همچنین با اشاره به جلگه ای بودن دشت بناب بر ضرورت تسریع در بازگشایی، لایروبی و رفع موانع بستر و پل های مسیر رودخانه های صوفی چای و قوبی چای تأکید کردند.

در بخشی از این طومار با اشاره به اینکه حریم رودخانه های صوفی چای و قوبی چای در سال های گذشته توسط افراد فرصت طلب تصرف شده و با توجه به اینکه شهر بناب از دیرباز دارای نهرهای متعدد مهارکننده سیل بوده اما متأسفانه در گذشته به علت برخی بی تدبیری های بعضی مسوولان تخریب و از بین رفته اند، بر این اساس لازم است نهرهای باقی مانده لایروبی و اصلاح شوند.

در ادامه این طومار آمده است: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی های شدید در روزهای آینده احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در این شهر وجود دارد لذا به منظور پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی مدیریت درست و اصولی ضرورتی غیرقابل کتمان است.

۲۵ فروردین سال ۹۶ بارش باران در استان های شمالغرب کشور منجر به وقوع سیل در این مناطق به ویژه در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر در آذربایجان شرقی شد که منجر به جان باختن ۴۲ تن در این استان شد و خسارات قابل توجهی به منازل روستائیان، باغات، دام و زمین های کشاورزی وارد کرد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.