حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی: هیچ کس حق برخورد سلیقه ای با فرهنگ و هنر را ندارد/ استقبال ۲۰۰ هزار نفر از موسیقی در استان
22 فوریه 2019 - 15:22
شناسه : 697
بازدید 145
3

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: هیچ کس حق برخورد سلیقه‌ای با فرهنگ و هنر را ندارد/ استقبال ۲۰۰ هزار نفری از موسیقی در استان به گزارش بناب پرس، محمد محمدپور در آیین اختتامیه جشنواره های هنری و فرهنگی شهرستان بناب که با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقمندان فرهنگ و هنر این […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

هیچ کس حق برخورد سلیقه‌ای با فرهنگ و هنر را ندارد/ استقبال ۲۰۰ هزار نفری از موسیقی در استان

به گزارش بناب پرس، محمد محمدپور در آیین اختتامیه جشنواره های هنری و فرهنگی شهرستان بناب که با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقمندان فرهنگ و هنر این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب برگزار شد، اظهار داشت: ملت ما در طول تاریخ با هدفمندی خود به این نتیجه رسیده اند که زبان هنر زبان بیان توسعه است و برای انتقال پیام عزت ایرانی زبان هنر زبان خوبی است.

وی اضافه کرد: در سایه این درک است که در طول تاریخ ملت ایران در تمام اکناف عالم اثرگذار بوده اند.

نماینده عالی دولت در حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی گفت: با وجود تمام هجمه های دشمن، خصومت ها و سنگ اندازی های صورت گرفته با این ملت، در سایه توجه به فرهنگ و هنر، این ملت در تمام عرصه ها پیشتاز هستند و فرهنگ و هنر می تواند قدرت چانه زنی ما را در دنیا بالا برده و به لحاظ روانی و روان شناختی فرهنگ و هنر است که می تواند در جامعه نشاط و شادابی ایجاد کند.

محمدپور خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا به لحاظ علم و صنعت رشد کرده اند و تنها چیزی که این ملت را با سایر ملت ها متمایز می کند هنر و توجه به فرهنگ و هنر توسط این ملت است.

وی گفت: اگر می خواهیم کارخانجات، مراکز پژوهشی، دانشگاهی و علمی روی پای خود بایستند و تولید در کشور رونق بگیرد باید به هنر و فرهنگ توجه و اهتمام ویژه کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز دولت برای اینکه بتواند فرهنگ و هنر را در جامعه نهادینه و قدرتمند کند؛ تصریح کرد: دولت اقتصاد فرهنگ و هنر را مطرح کرده است از این رو حاکمیت باید قدر هنر را داشته و از آن حمایت کند.

محمدپور ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب به علت برگزاری جشنواره های متعدد در سطح شهرستان گفت: ظرفیتی که در شهرستان ها و علی الخصوص در بناب داریم حتی در استان هم نداریم.

وی اذعان کرد: روزی که در فرهنگ و هنر در جامعه بسته و تعطیل شود شاهد افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود و امیدواریم در روستاهای شهرستان بناب نیز شاهد خلاقیت و هنرنمایی آنها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرستان بناب نیازمند سالن اجتماعات با ظرفیت بالایی است، از بخش خصوصی خواست در این زمینه سرمایه گذاری کنند و سرمایه های خود را در این حوزه بکار گیرند.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود از فروش ۸۵ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال تبریز خبر داد و افزود: امسال ۳۰۰ هزار نفر در سطح استان از جشنواره های تئاتر استان استقبال کرده اند و ۲۰۰ هزار نفر نیز از برنامه های موسیقی در استان دیدن کرده اند که تعداد استقبال مردم نسبت به مدت مشابه ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با اذعان به اینکه دشمنان این ملت نمی خواهند در سایه فرهنگ و هنر رشد و توسعه یابیم؛ تأکید کرد: دشمنان از هر راهی وارد می شوند و هدف آنها این است که امید و نشاط را از جامعه بردارند و در داخل کشور نیز عناصری هستند که اتفاقاً با دشمنان این ملت همسو بوده و نقطه مشترک دارند و در صدد این هستند که نشاط را از جامعه بگیرند و از شادابی و نشاط این ملت ناراحت هستند از این رو هیچ کس حق ندارد در جامعه با فرهنگ و هنر سلیقه ای برخورد کند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.