حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
لزوم توجه به فرزندآوری و جوانی جمعیت برای جلوگیری از کاهش جمعیت
17 می 2024 - 22:14
شناسه : 17975
بازدید 74
1
امام جمعه بناب تأکید کرد: امام جمعه بناب گفت: اگر برای فرزندآوری در جامعه چاره‌اندیشی نشود، در آینده بسیار نزدیک جامعه رشید و نیرومند به افراد ناتوان و زمین گیر مبدّل خواهد شد و این همان نقشه راه دشمن است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام‌والمسلمین مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به مسئله جمعیت در کشور اظهار داشت: در مکتب اسلام و قرآن خلقت بشر و نسل انسان محور بوده و طلب فرزند و داشتن نسل در رأس حوائج اولیای الهی است.

وی افزود: آنهایی که بدون عذر موجه و به بهانه‌های واهی از فرزند آوری شانه خالی می کنند، در حقیقت به مشیّت و هدیه الهی پشت پا می‌زنند.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه متأسفانه در اثر تبلیغات غلط و دسیسه های دشمنان اسلام در دهه های قبل در مورد فرزندآوری برخی اقداماتی توسط دولتمردان وقت صورت گرفت که در شأن جمهوری اسلامی نبود، تصریح کرد: در اثر اقدامات غلط آن روز با عنوان تنظیم خانواده و کنترل جمعیت ضربات جبران ناپذیری بر کمیت و کیفیت جمعیت کشور وارد شد و با این وضعیت کنونی ازدواج زاد و ولد نیز در جامعه پیش‌بینی می شود در سال ۱۴۲۰ جمعیت کشور به ۳۱ میلیون نفر تنزل و کاهش پیدا کند که نزدیک به نصف آن را سالمندان تشکیل خواهند داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اذعان کرد: خوشبینانه ترین تأثیر این طرح شیطانی کنترل جمعیت این خواهد بود که مراکز نگهداری سالمندان رونق خواهد گرفت و هر پیرمرد یا پیرزنی به دور از عاطفه و مهر و وفا باید آن محیط اجباری را تجربه کنند، برای اینکه در خانه انیس و مونسی نخواهد بود که از آنها مراقبت و مؤانست نمایند.

حجت الاسلام‌والمسلمین باقری‌بنابی با اشاره به اینکه جاهلیت کور در کشور غوغا می کند، گفت: اگر برای بی‌رغبتی به فرزندآوری در جامعه تدبیر و چاره‌اندیشی نشود در آینده بسیار نزدیک جامعه رشید، قوی و نیرومند به افراد ناتوان، مفلوک و زمین گیر مبدّل خواهد شد و این همان خواسته استکبار و نقشه راه دشمن برای مسلمانان است.

وی با تأکید بر اینکه امروز بشریت متمدن و روشنفکر برای حفاظت از حقوق حیوانات وحشی و مراقبت از محیط زیست، دریاها و جنگل ها ده‌ها سازمان و تشکیلات حمایتی ایجاد کرده و هزینه های هنگفت صرف می کنند، گفت: این غربی‌های نژاد پرست برای بقای خود و تأمین امنیت زندگی مرفه‌شان و ریشه‌کن کردن ملت اسلامی از هیچ جنایت و خیانتی دریغ نمی کنند.

امام جمعه بناب خاطرنشان کرد: قدرت های جهانخوار اسلام و مسلمانان را مزاحم و سدّ راه خود می‌بینند و واقعیت هم همین است که ماهیت اسلام نفرت و بیزاری از غارتگر و ستمگر است و امام امت، انقلاب و جمهوری اسلامی تلاش شان جان گرفتن اسلام و سرنگونی شیاطین استکبار و ظالمان است و این فریضه زمینه ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است.

باقری‌بنابی در پایان با تبریک دهه اول ماه ذیقعده و دهه کرامت و ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه و حضرت علی بن موسی الرضا علیهماالسلام گفت: این دو نیّر تابان و منور حصن حصین و قلعه امان این سرزمین است و ایران اسلامی هر چه دارد به برکت این دو بقعه مطهره در قم و مشهد است.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17975

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.