حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
لزوم انتصاب معاون فرماندار بومی در شهرستان بناب
04 دسامبر 2018 - 16:13
شناسه : 125
بازدید 88
5
ضروری است فرماندار محترم شهرستان و استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در اسرع وقت نسبت به انتصاب معاون فرماندار آن هم از نخبگان و متخصصان بومی این شهرستان اقدام کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

بناب ـ پایگاه خبری بناب پرس؛ با وجود گذشت حدود دو هفته از گرفتن پست جدید در دفتر استانداری آذربایجان شرقی توسط امیرعباس سلطانپور معاون سابق فرماندار بناب، وی خدمت در مسئولیت جدید را به حضور در پست معاونت فرمانداری بناب ترجیح دادند و اینکه چرا نامبرده پس از سپری شدن ۶ ماه مسئولیت خود را ترک و به پست جدید مشغول شدند، در این مجال نمی‌گنجد اما گماردن افرادی با خصوصیات متفاوت و همگون با ویژگی‌های اجماعی مردم بناب جای بحث و جدل دارد.

مردم شهرستان بناب ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی را به خود اختصاص داده‌اند که خصیصه رفتاری «تلاشگر» بودن به معنای تام کلمه یکی از آن ویژگی‌هاست و در سرتاسر کشور نیز زبانزد خاص و عام هستند و بدون تردید مسئولان محترم استان نیز مردم این شهرستان بنام را می‌شناسند و به خصوصیات آنها واقفند.

به همین خاطر، مردمی با چنین رفتار خاص یقیناً انتظار دارند مسئولانی با همین خصیصه بر مسند امور قرار بگیرند که حداقل همطراز و همگام با مردم بناب تلاش و کوشش کنند تا رشد و توسعه شهرستان نیز با شتاب متناسبی به پیش برده شود. اگر چه مردم بناب در سال‌های اخیر به وضوح نشان داده‌اند که همواره در مسائل شهری جلوتر از مسئولان خود حرکت می‌کنند.

از طرفی، مسئولیت فرمانداری شهرستانی با گستره علمی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی کاری بس دشوار است و گردش امور از عهده یک فرد با عنوان فرماندار به تنهایی خارج است و ضرورت ایجاب می‌کند افرادی در این راه وی را همراهی و یاری کنند.

بنابراین ضروری است فرماندار محترم شهرستان و استاندار جدید آذربایجان‌شرقی در اسرع وقت نسبت به انتصاب معاون فرماندار آن هم از نخبگان و متخصصان بومی این شهرستان اقدام کنند.

البته ناگفته نماند که مردم بناب در مسئولیت‌های مختلف شهرستان نسبت به انتصاب افراد بومی و غیربومی حساسیت خاصی نداشته‌اند و مسئولانی که در مدت مسئولیت خود در این شهرستان برای توسعه و پیشرفت آن گام برداشته‌اند، هیچ گاه از اذهان مردم شهرستان بناب پاک نشده‌اند و همیشه از آنها به نیکی یاد کرده‌اند.

اما اینکه مردم بناب انتظار دارند معاون جدید فرماندار فرزند بناب و از جنس آنها باشد، زیاد بیراه نیست؛ زیرا کسی که در دامان این مردم پرورش یافته و در کوچه پس کوچه‌های این شهر بزرگ شده باشد، حتماً درد مردم را با پوست و گوشت خود درک کرده، مشکلات شهر و دغدغه های مردم را می شناسد و فارغ از جریانات خاص سیاسی، به تمام گروه‌های مردمی تعلق خاطر دارد.

چنین فردی اگر در مقام یک مسئول اجرایی در بین مردم باشد، حمایت بخش کثیری از شهروندان و اقبال آنها را برای همکاری و همراهی با خود خواهد داشت و به واسطه همین حمایت و همراهی بارقه های امید را در دل مردم روشن خواهد کرد تا در دستیابی به هرگونه تغییر و پیشرفت وفاق و همدلی حرف اول را بزند.

نکته پایانی اینکه در بناب نیروهای بومی شایسته کم نیستند و بهتر است از ظرفیت منابع انسانی این شهرستان برای مسئولیتی چون معاونت فرمانداری استفاده شود و با توجه به اینکه بناب ظرفیت توسعه و پیشرفت را در زمینه‌های مختلف داراست، نیازمند معاون فرماندار بومی آشنا به منطقه، توانمند و دارای روابط اجتماعی قوی با رسانه‌ها، مردم و مسئولان با رویکرد فرهنگی و عمرانی است.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

نگارنده: بناب – جاوید بنابیان

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=125

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.