حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
فرماندار بناب: ضرورت بازنگری در قوانین تغییر کاربری در شهرستان بناب
30 ژوئن 2019 - 19:41
شناسه : 1481
بازدید 86
5

فرماندار بناب: ضرورت بازنگری در قوانین تغییر کاربری در شهرستان بناب به گزارش بناب پرس، رفیعی فرماندار شهرستان بناب در جلسه ارائه ی راهبرد عملی برای توسعه اشتغال پایدار روستایی گفت: با توجه به کاهش سطح آب دریاچه ارومیه و تاثیر خشکسالی بر توسعه کشاورزی این منطقه در سالهای گذشته، دولت آنچه در توان داشته […]

ارسال توسط :
پ
پ

فرماندار بناب: ضرورت بازنگری در قوانین تغییر کاربری در شهرستان بناب

به گزارش بناب پرس، رفیعی فرماندار شهرستان بناب در جلسه ارائه ی راهبرد عملی برای توسعه اشتغال پایدار روستایی گفت: با توجه به کاهش سطح آب دریاچه ارومیه و تاثیر خشکسالی بر توسعه کشاورزی این منطقه در سالهای گذشته، دولت آنچه در توان داشته و امکانات ایجاب می کرد در جهت تغییر اشتغال جایگزین برنامه ریزی موثری انجام داده است.
وی افزود: شهرستان بناب نیز به عنوان یکی از شهرستانهای همجوار دریاچه ارومیه در برنامه تغییر اشتغال دولت قرار داشته و در همین راستا طی تفاهم نامه ای در استانداری برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی، شهر جدید خوشه مهر و دو روستای قره چپق و زوارق بعنوان مراکز پایلوت انتخاب و با همکاری تمامی دستگاههای دولتی و برنامه ریزی های متعدد خوشبختانه اقدامات اساسی خوبی در عمل انجام شده است.
فرماندار بناب با اشاره به وجود امکانات زیرساختی آب، برق، گاز و بهداشت در روستاها اظهار داشت: با این همه حال باز بمنظور اشتغال به شهرها مهاجرت می شود که در نتیجه تمرکز جمعیت در یک نقطه مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت، بنابراین ایجاد اشتغال پایدار و امن روستایی جلو مهاجرت بی رویه گرفته خواهد شد.
رفیعی با اذعان بر اینکه متاسفانه بانک ها اسناد روستایی را بعنوان ضمانت بانکی قبول نمی کنند، در حالیکه طبق استعلام از اداره ثبت اسناد بیش از ۷۰ درصد اسناد روستایی ثبت رسمی هستند و از نظر قانونی هیچ مشکلی ندارند، افزود: انتظار دارد بانک ها هر چه سریعتر بمنظور برخورداری متقاضیان روستایی از تسهیلاتبرای رفع موانع موجود اقدام نمایند.
نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: با توجه به ویژگی جغرافیایی شهرستان بناب سرمایه گذاران زیادی در شهرستان هستند که بعلت نبود زمین صنعتی حاضر به سرمایه گذاری در بناب نیستند، بنابر این ضروری است در قوانین تغییر کاربری بازنگری شود، به ویژه روستاهایی که مشکلات زیست محیطی ندارند تغییر کاربری پیدا کنند که بخش کشاورزی بیش از این متضرر از خام فروشی نشود.
وی در پایان با اشاره به وجود ۱۲ واحد بوم گردی در شهرستان تاکید کرد: با بهره گیری از زیرساخت ها و ظرفیت های توریستی و گردشگری با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را می توان انجام داد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.