حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
فرماندار بناب: افزایش ۴۰ درصدی میزان بارندگی ها در بناب
18 مارس 2019 - 16:56
شناسه : 848
بازدید 91
6

افزایش ۴۰ درصدی میزان بارندگی‌ها در بناب فرماندار بناب از افزایش ۴۰ درصدی میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد. به گزارش بناب پرس، امین رفیعی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب با اشاره به وضعیت خوب بارندگی‌ها در سطح شهرستان، اظهار کرد: میزان بارندگی در […]

ارسال توسط :
پ
پ

افزایش ۴۰ درصدی میزان بارندگی‌ها در بناب

فرماندار بناب از افزایش ۴۰ درصدی میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بناب پرس، امین رفیعی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب با اشاره به وضعیت خوب بارندگی‌ها در سطح شهرستان، اظهار کرد: میزان بارندگی در سال زراعی امسال ۲۲۹ میلی متر است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۳ میلی متر بود.

وی افزود: تنوع کشت محصولات کشاورزی مدیریت آب در شهرستان را سخت کرده و با این شرایط باید برای مدیریت منابع آب شهرستان توجه و برنامه‌ریزی داشته باشیم .

وی افزود: باید در کشت محصولات آب‌بر از جمله پیاز تجدید نظر کرده و از محصولات جایگزین استفاده کرد.

فرماندار بناب با اشاره به انتخاب روستای قره چپق به عنوان طرح پایلوت برای آبیاری تحت فشار، افزود: ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۷۰ هکتار این طرح پایلوت، اختصاص یافته است که از مسئولان جهادکشاورزی انتظار داریم اجرای این طرح را عملیاتی کنند .

رفیعی گفت: ساماندهی ۸۰۰ فقره از چاه‌های غیر مجاز و آبیاری تحت فشار روستای قره چپق باید به طریقی انجام شود که این روستا به عنوان تجربه‌ای مفید و موثر و به عنوان الگو ایفای نقش کند.

وی به لایروبی رودخانه صوفی چای بناب اشاره کرد و افزود: متاسفانه با تجاوز کشاورزان منطقه به حریم این رودخانه، عرض آن به چهار متر کاهش یافته و به نهرکوچک تبدیل شده است که در تلاش هستیم حریم این رودخانه را به عرض قانونی ۸۵ متر برسانیم. همچنین امسال لای‌روبی چهار‌ونیم کیلومتر از این رودخانه برنامه‌ریزی شده بود که دو کیلومتر از آن اجرایی شده است .

فرماندار بناب با اشاره به زمان‌بندی قطعی برق در سال ۹۸، افزود: طبق دستور العملی که برای شهرستان‌ صادر شده، قطعی برق در فصل تابستان اجتناب ناپذیر است. ادرات و صاحبان صنایع ملزم هستند تدابیر لازم برای راه‌اندازی ژنراتور برقی در زمان قطعی برق را داشته باشند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.