حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
دانشجویان نباید دچار خودسانسوری شوند
06 دسامبر 2018 - 18:50
شناسه : 132
بازدید 75
4
فرماندار بناب: فرماندار بناب با تأکید بر ضرورت تشکیل و برگزاری جلسات کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان نباید دچار خودسانسوری شوند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، امین رفیعی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز بناب ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو به تمام دانشگاهیان، اساتید، نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان به عنوان سنگرداران علم و آگاهی اظهار کرد: روز دانشجو یادآور استکبارستیزی و عدالت‌طلبی است.

وی با اشاره به لزوم تداوم فعالیت‌های دانشجویان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: رخداد ۱۶ آذر نشان داد که دانشجویان می‌توانند با کنکاش و ورود به مسائل رخدادهای پیرامون خود جریان‌ساز شده و مسیر درست حرکت را به سایر بخش‌های جامعه نشان دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به مطالبات دانشجویی در سال ۱۳۳۲ خاطرنشان کرد: مطالبات دانشجویی را ما در شرایط فعلی به مطالبات صنفی تنزل داده‌ایم، از این رو دانشجو به‌جای مطالبات صنفی از مسئولان باید عملکرد آنها را در حوزه‌های مختلف به چالش کشیده و معضلات جامعه را مورد کنکاش قرار دهد.

رفیعی با بیان اینکه مطالبات دانشجویی که مطرح شد، بیشتر مطالبات دانش‌آموزی بود؛ افزود: کشور ما گریبانگیر مشکلات عدیده‌ای است و نمی‌توان آن را کتمان کرد و باید با موشکافی در راستای حل این مشکلات قدم برداشت.

وی گفت: ۶۵ سال پیش در اوج خفقان کاری که دانشجویان در آن مقطع انجام دادند، الآن زمان مناسبی است که مطالبه‌گری دانشجویان افزایش یابد.

این مقام مسئول اجرایی در شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت تشکیل و برگزاری جلسات کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها افزود: دانشجویان نباید دچار خودسانسوری شوند.

رفیعی اذعان کرد: تشکل‌های مختلف دانشجویی یکی از ابزارهای مهم قشر دانشجویان برای بیان حقایق، کاستی‌ها و انتظارات جامعه هستند که با بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت می‌توان به رفع نقاط ضعف موجود کمک کرد.

وی در ادامه پاسخگویی مدیران و مجموعه حاکمیت را مهم دانست و تصریح کرد: پاسخگویی به مسائل و مطالب مطرح شده از سوی تشکل‌های دانشجویی می‌تواند به رضایت و پویایی این گونه تشکل‌ها کمک کند.

رفیعی رئیس شورای تأمین شهرستان بناب همچنین بر تشکیل جلسات پرسش و پاسخ از سوی دانشجویان با مسئولان تأکید و بیان کرد: با تشکیل چنین جلساتی شاهد پیشرفت و توسعه کشور خواهیم بود و بنده نیز شخصاً آماده‌ام در این جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان شرکت کنم.

روز دانشجو نمادی از استکبارستیزی و آزادیخواهی است

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب نیز طی سخنانی با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: روز دانشجو نمادی از استکبار ستیزی و آزادی خواهی است.

سعید رادمرد با تأکید بر این مطلب که دانشگاه زمینه‌ساز توسعه و محل تعلیم و تربیت همراه با معنویت و تقویت کننده سرمایه اصلی کشور است؛ تصریح کرد: رسیدن به قله‌های پیشرفت کشور بدون دانشجو امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هزاران دستاورد به همراه داشته است؛ تأکید کرد: فضای فرهنگی، اجتماعی و محیط‌های دانشگاهی هیچ وقت نباید تعالی ارزشمند انقلاب اسلامی را که تحولات بزرگی در داخل و خارج از کشور به وجود آورده است، نادیده بگیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب سپس توجه به موضوعات علمی و نیز ارتقای کیفیت آموزشی و توجه به فرهنگ را به عنوان اولویت‌های اصلی در این دانشگاه دانست و اظهار کرد: دانشگاه پیام نور مرکز بناب تلاش می‌کند در این زمینه قدم‌های لازم را بردارد.

این گزارش حاکی است، در ادامه مراسم از فعالان حوزه‌های فرهنگی، بسیج دانشجویی و رتبه‌های برتر علمی دانشجویان و نفرات برتر ورزشی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به‌عمل آمد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۲۸ رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و ۲ رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز بناب مشغول تحصیل هستند و از بدو تأسیس این دانشگاه تاکنون بیش از ۷ هزار دانشجو از آن فارغ التحصیل شده‌اند.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=132

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.