حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
07 می 2019 - 23:53
شناسه : 1119
بازدید 66
4

ضرورت تسریع در معرفی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بناب به گزارش بناب پرس، شهرستان بناب با جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر واقع در جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم و تأثیرگذار در منطقه، استان و کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی بشمار می‌آید. این […]

ارسال توسط :
پ
پ

ضرورت تسریع در معرفی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بناب

به گزارش بناب پرس، شهرستان بناب با جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر واقع در جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم و تأثیرگذار در منطقه، استان و کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی بشمار می‌آید.

این شهرستان به واسطه داشتن حوزه علمیه‌ای بی‌نظیر و بسیار قوی در منطقه و همچنین مراکز متعدد علمی و دانشگاهی از یک سو به شهر حوزه و دانشگاه معروف است و از سوی دیگر بخاطر وجود شهرک صنعتی فعال با دهها واحد و کارخانه تولیدی کوچک و بزرگ از جمله واحدهای بزرگ فولادی به عنوان شهری صنعتی شناخته می‌شود که اختصاص رتبه برتر استانی در امر صادرات محصولات غیرنفتی به خود بعد از مرکز استان مؤید این اشتهار است.

و صد البته شهری با این همه تعریف و توصیف حکایت از مردمانی دارد که از دیرباز به سختکوشی و پشتکار همراه با مهربانی و نزاکت در ادب و گفتار شهره عام و خاص هستند!

پرواضح است که اداره شهرستانی مانند بناب با این ویژگی‌ها و در حالی که دارای ۲۸ روستای تابعه نیز هست، از عهده یک نفر بنام فرماندار به عنوان نماینده دولت در امور اجرایی با وظایفی انبوه و سخت خارج است و می‌طلبد که معاونت‌هایی وی را در این امر یاری کنند.

بنابراین، بر اساس چارت تشکیلاتی جدید، فرمانداری بناب به دو معاونت ارتقاء یافته است که امیرعباس سلطانپور از قبل به عنوان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی انجام وظیفه می کند ولی پست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بناب همچنان خالی است و انتظار می رفت اولین معاون فرماندار بناب در پست معاونت مذکور از مدت ها پیش انتخاب و به شهروندان بنابی معرفی می‌شد!‌

هر چند می‌توان یکی از علل عدم معرفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بناب را ناشی از فشارهای برخی افراد خاص عنوان کرد اما به هر حال ضرورت انتخاب و معرفی فرد اصلح که مورد وثوق مردم و اهالی باشد، بیش از پیش اهمیت دارد.

انتخاب و انتصاب معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بناب در شرایطی به تعویق افتاده است که چند ماه دیگر انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی که از حساسیت خاصی نیز برخوردار است، برگزار خواهد شد و مقدمات اولیه کارهای اجرایی انتخابات نه تنها در سراسر کشور کلید خورده است بلکه از هم اکنون التهابات و حواشی خاص آن نیز به وجود آمده است که طبیعتاً شهرستان بناب نیز از این بحث مستثنی نیست.

به هر حال، ضمن اینکه ارتقای فرمانداری بناب به دو معاونت را به فال نیک می‌گیریم و قطعاً نیز در پیشبرد امور شهرستان برای شخص فرماندار و مجموعه تحت مدیریت وی مثمرثمر خواهد بود، با توجه به شرایط موجود می‌طلبد که از سوی دولت خدمتگزار و استاندار فرهیخته آذربایجان‌شرقی تدبیری اندیشیده شود تا صندلی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بناب به عنوان یکی از شهرستان های مهم و تأثیرگذار استان بیش از این خالی نمانده و به زودی فردی کارآمد و امتحان پس داده که بتواند سکاندار خوبی برای اریکه معاونت سیاسی فرمانداری بناب باشد، انتخاب و به آن تکیه زند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و این شهرستان در سال۱۳۶۸ با تصویب هیأت وزیران از بخشداری به شهرستان ارتقاء یافته است.

نگارنده: جاوید بنابیان

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.