حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
شهرستان بناب مجهز به دستگاه تفکیک زباله از مبدا شد
31 اکتبر 2020 - 17:35
شناسه : 5808
بازدید 67
4

شهرستان بناب مجهز به دستگاه تفکیک زباله از مبدا شد جواد نظام پرست شهردار بناب ظهر امروز در حاشیه افتتاح دستگاه هوشمند دریافت پسماند خشک، اظهار داشت: بعد از کلانشهر تبریز، بناب اولین شهر شمال غرب کشور است که مجهز به این دستگاه شده است. وی با اشاره به اینکه ساخت دستگاه مذکور توسط یک […]

ارسال توسط :
پ
پ

شهرستان بناب مجهز به دستگاه تفکیک زباله از مبدا شد

تفکیک زباله

جواد نظام پرست شهردار بناب ظهر امروز در حاشیه افتتاح دستگاه هوشمند دریافت پسماند خشک، اظهار داشت: بعد از کلانشهر تبریز، بناب اولین شهر شمال غرب کشور است که مجهز به این دستگاه شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت دستگاه مذکور توسط یک شرکت دانش بنیان و به همت جوانان نخبه بنابی صورت گرفته و هزینه پایینی در مقایسه با مشابه خارجی دارد، افزود: تولید نمونه داخلی این دستگاه گامی در راستای تحقق شعار جهش تولید بوده است.

نظام پرست گفت: یکی از ویژگی‌های این دستگاه هوشمند ظرفیت تولیدی ۲ الی ۳ تن در مساحت ۲۰ مترمربع با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال در ۵ نقطه از محلات هدف نصب شده و در بحث اشتغالزایی و صرفه اقتصادی هم برای کشور، هم برای شهر، هم برای شهروند و فردی که استفاده می‌کند. برای مثال جدا از کارخانه تولیدی آن دو نفر به صورت مستقیم و ده نفر به صورت غیرمستقیم به ازای هر دستگاه مشغول به کار می‌شوند.

شهردار بناب با بیان اینکه دستگاه دریافت کننده پسماند جهت تفکیک زباله از مبدا و بازیافت قابلیت شارژ کارت خرید دارد، تصریح کرد: این اقدام در راستای تشویق و ترغیب شهروندان برای تفکیک زباله از مبدا است که قطعاً باعث کاهش میزان زباله تر و خشک تولید شده می شود

وی تصریح کرد: این دستگاه دارای چندین مدل است که نوع تمام اتومات آن اپراتور ندارد، اما نوع معمولی آن دارای اپراتور است. پس از تحویل کامل بطری‌ها توسط شهروند یک کارت تحت عنوان بازیافت کارت به فرد داده می‌شود، تمامی مبالغ بطری‌ها توسط سیستم نرم‌افزاری دستگاه محاسبه و به بازیافت کارت فرد واریز می‌شود و برای دریافت مبلغ، هر فرد می‌تواند از طریق کارت یا از طریق کیف اپلیکیشن درخواست خود را ثبت و مبلغ خود را دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه جانمایی دستگاه مذکور در تقاطع میدان بسیج یا شاهراه شهرهای غرب کشور به تبریز و پایتخت است، گفت: جانمایی دستگاه در این محل علاوه بر سهولت تخلیه زباله‌های جمع آوری شده، به واسطه حضور تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران در این محل برای استفاده از امکانات رفاهی و نزدیکی به محل طبخ کباب پزان است که همین امر باعث تولید زباله می‌شود.

شهردار بناب با اشاره به اینکه بناب به عنوان قطب صنعت استان مطرح است گفت: در آینده نزدیک تولید انبوه سیستم هوشمند این دستگاه با حمایتهای دولتی و بخش خصوصی در مجموعه شهرداری بناب به تولید انبوه خواهد رسید.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی این دستگاه بحث محیط‌ زیست است که به جای آسیب زدن به طبیعت، به پاکسازی آن کمک می‌کند، به دلیل اینکه از این طریق پروسه بازیافت کاهش می‌یابد و زباله در مبدأ پرس می‌شود ضمنا زباله بازیافتی باید خشک باشد؛ به بیانی دیگر تمام پسماند‌های خشک با ارزش غیر از زباله‌های مرطوب و عفونی در این دستگاه قابل بازیافت است.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.