حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
شهردار بناب در نشست خبری با اصحاب رسانه عملکرد سال گذشته شهرداری بناب را تشریح کرد؛
30 مارس 2020 - 19:45
شناسه : 3794
بازدید 106
8

بناب امسال به کارگاه عمرانی منطقه تبدیل خواهد شد/ در پروژه های ستاد بازآفرینی در سال گذشته الگوی استانی شدیم  به گزارش بناب پرس، محبوب تیزپاز نیاری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه به عموم مردم شریف بناب اظهار داشت: امیدواریم به میمنت این اعیاد […]

ارسال توسط :
پ
پ

بناب امسال به کارگاه عمرانی منطقه تبدیل خواهد شد/ در پروژه های ستاد بازآفرینی در سال گذشته الگوی استانی شدیم 

به گزارش بناب پرس، محبوب تیزپاز نیاری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه به عموم مردم شریف بناب اظهار داشت: امیدواریم به میمنت این اعیاد هرچه زودتر بیماری کرونا که گریبانگیر جهان شده است ریشه کن شود تا مردم به روال زندگی عادی خود باز گردند و دوباره شاهد شور و نشاط اجتماعی در کشور و بناب باشیم.

شهردار بناب ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولان و مردمی که در راستای جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا شبانه روزی تلاش می کنند، گفت: شهرداری بناب نیز از همان روز نخست اعلام رسمی شیوع این بیماری در بناب با نظافت جوپها، گندزدایی و ضدعفونی تمامی مراکز عمومی، بازار، خیابان‌ها، معابر، خودروهای عمومی و شخصی و سایر اماکن به مبارزه با کرونا و خدمات دهی بیشتر به همشهریان عزیز پرداخته است.

وی افزود: در همین راستا شورای اسلامی شهر بناب مبلغ یکصد میلیون تومان بودجه برای پیشگیری از شیوع کرونا تصویب کرد و شهرداری نیز این مبلغ را در جهت گندزدایی و ضدعفونی کردن تمامی سطوح شهرستان به کار برده است که پیش‌بینی می‌کنیم برای ادامه کار به اعتبارات بیشتری نیازمند خواهیم بود که قطعاً شورای شهر تدابیر لازم را اندیشیده است.

تیزپاز نیاری همچنین ضمن تشکر از اصحاب رسانه در جهت تنویر افکار عمومی از خبرنگاران به عنوان حلقه ارتباطی بین مدیران و مردم یاد کرد و گفت: شاید شرایط نادری پیش آید که مدیریت شهری را چنین تحت تأثیر قرار دهد، چنانکه در جلسات نیز شاهد هستیم یک نوع همدلی، صفا و صمیمیت بین مسئولان شهرستان حاکم شده است، همانطور که در زمان جنگ تحمیلی این همدلی، اتحاد و صمیمیت وجود داشت که جا دارد تشکر کنیم از کلیه افرادی که دارند زحمت می کشند علی الخصوص، فرماندار، بخشدار، بسیج، نیروی انتظامی، سپاه، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و سایرین که تمام قوا امکانات و ارد گود شده و در راستای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری تلاش می کنند و به وضوح در چهره همه دیده می شود که همه یک هدف واحد دارند زحمت می کشند.

وی با اشاره به اهداف شهرداری بناب در سال جدید گفت: اعتبارات شهرداری بناب در سال گذشته ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که از این مقدار ۴۱ میلیارد تومان تخصیص یافت اما برای بودجه امسال مبلغ ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شورا پیشنهاد شده است که مبلغ ۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن بودجه عمرانی است و نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد افزایش نشان میدهد که در صورت تصویب ۳ الی ۴ برابر سال گذشته کار عمرانی انجام خواهیم داد، یعنی امسال بناب را به کارگاه عمرانی منطقه تبدیل خواهیم کرد.

کلیددار شهر بناب اظهار داشت: متأسفانه در دهه های قبل مهار و هدایت آبهای سطحی در بناب مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته بود، سال گذشته با همت شورای شهر و شهرداری بیش از ۸۰ درصد این معضل در سه راهی قره چپق، کارگر شمالی، شهرک فرهنگیان و برخی از مناطق حل شد.

تیزپاز نیاری گلخانه مکانیزه، نوسازی ماشین آلات سنگین شهرداری، احداث کارخانه آسفالت، احداث کارگاه تولید شن و ماسه  و کارگاه تولید قطعات بتنی را ۵ محور مهم و استراتژیکی برای رسیدن به اهداف و خدمات مهم شهری بناب عنوان کرد و گفت: ضمن تشکر از مهندس داودی شهردار سابق در راه اندازی گلخانه مکانیزه در بناب خوشبختانه به برکت وجود این مجموعه امسال علاوه براینکه ریالی برای خرید گل هزینه نکردیم بلکه سه برابر سال گذشته گل تولید کردیم.

وی افزود: ماشین آلات سنگین شهرداری کاملاً فرسوده است و با وجود صرف میلیاردها تومان هزینه برای سرپا نگهداشتن آنها همچنان با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر آسفالت شهری بناب بسیار فرسوده است و مشکل عمده آن زیرسازی است که در دهه گذشته به علت کمبود امکانات بوجود آمده است، اما می بایست توجه کرد که اصلی ترین مشکل در این حوزه موضوع تأمین زیرساخت ها می باشد و لازمه این کار تولید شن و ماسه باکیفیت های مدنظر در داخل شهرستان می باشد و پس از آن بحث آسفالت است که به امید خدا برنامه این است که در سال جاری با راه اندازی کارخانه آسفالت تا تیر ماه و کارگاه تولید شن و ماسه، بخش های بسیار زیادی از سطح شهر علی الخصوص محله هایی که همیاری خود را پرداخت کرده اند آسفالت ریزی خواهد شد به نحوی که بتوانیم سال ۹۹ را سال نهضت آسفالت ریزی در بناب اعلام کنیم.

کلیددار شهر بناب با بیان اینکه ۲۰ پروژه سرمایه گذاری در سطح شهردر دست مطالعه است، گفت: بناب چند سال است از لحاظ توسعه عمرانی راکد مانده است و توسعه سابق خود را ندارد، امید است با اجرای این پروژه ها شاهد توسعه در ابعاد مختلف در بناب باشیم.

شهردار بناب با اشاره به اجرای برخی پروژه ها در بناب از قبیل آمفی تئاتر روباز، کف پوش پلیمری، عملیات حذف کندروهای اتوبان بعثت و حاشیه های بوجود آمده در مورد طرح تعریض اتوبان بعثت گفت: شرایط ترافیکی و بافت شهری بناب با دهه های گذشته متفاوت بوده و در هیچ جای دنیا دیده نشده که عرض کندرو از جاده بیشتر باشد، لذا شهرداری بر اساس مصوبه شورای ترافیک، شورای شهر و نظر قاطبه مدیران و با حمایت دستگاه قضایی و فرمانداری اقدام کرده و هیچ حرکت سیاسی پشت سر طرح وجود ندارد.

وی افزود: اجرای طرح تعریض اتوبان بعثت، ولایت و رسالت در طرح جامع قبلی و فعلی نیز پیش بینی شده و اجرای این طرح باعث تغییر چهره مبادی ورودی شهر و موجب رونق یافتن با ایجاد هتل و باغ رستوران و اماکن تجاری و تفریحی مناسب و در نتیجه موجب رونق برندهای شهرستان از جمله کباب بناب خواهد شد.

تیزپاز در ادامه با توجه به دغدغه فعالان محیط زیست در انتقال درختان بلوار اتوبان بعثت و همچنین انتقال برخی درختان کاج که بعلت اسیدی بودن از لحاظ علمی برای این منطقه مناسب نیستند، تصریح کرد: در تلاش هستیم با توجه به نیاز بیشتر این درختان به آب در منطقه قره قشون ۷۰ درصد آنها غرس و محافظت شوند.

شهردار بناب با اشاره به اینکه تملک املاک جدید جهت مسیرگشایی در محلات مختلف در برنامه های شهرداری است، افزود: نصب المان های شهر، احداث پارک آرامش در ساری داغ، احداث پارک بانوان، ساماندهی آبهای سطحی باقرآباد و بلوار شهریار، ساماندهی صوفی چای، زیرسازی معابر، احداث بازار محله ای میوه و تره بار، پیاده روسازی، احداث کارخانه آسفالت و شن و ماسه، تکمیل میدان پاسداران، ساماندهی کمپ گردشگری قره قشون از دیگر برنامه های شهرداری در سال جدید خواهد بود.

وی در تشریح ادامه برنامه ها در حوزه خدمات شهری از اجرای زنده گیری سگ های ولگرد، نصب ۴ المان نوروزی در سطح شهر، نصب ۱۰۰ نیمکت خبر داد و گفت: خط کشی معابر و خیابانها و ساماندهی محل جمع آوری زباله ها از برنامه های در دست اجرای حوزه خدمات شهری است.

شهردار بناب در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد نحوه خدمات دهی به شهرک ولی عصر (عج) با اشاره به اینکه این شهرک در ۱۵۷ هکتار زمین برای سرریز ۱۵ هزار نفر جمعیت احداث شده که به دلیل عدم تکمیل زیرساخت های شهرک با مشکلاتی روبرو بوده و فعلاً ۳۰۰۰ نفر در آن ساکن هستند، اذعان کرد:  برای تکمیل زیرساخت های شهرک منهای آب، فاضلاب و گاز مبلغ ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در صورت تأمین آن توسط سازمان راه و شهرسازی، شهرداری آماده است برای تکمیل این پروژه اقدام نماید، گرچه در شرایط فعلی هم برخی خدمات توسط شهرداری به ساکنان شهرک ارائه می شود.

تیزپاز نیاری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در خصوص نصب و اصلاح سرعت گیرهای سطح شهر با آزمون و خطا توسط شهرداری بناب گفت: عده ای فکر می کنند شهرداری با سلیقه خود کار ساخت و اصلاح سرعت گیر ها را انجام می دهد در حالی که شهرداری تنها مصوبات شورای ترافیک را اجرا نموده و این شورا محل نصب، ارتفاع و دیگر مشخصات فنی سرعتگیر را مصوب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ می نماید و اگر شهرداری اقدامات این شورا را انجام ندهد در  صورت بروز تصادف همانطور که چند مرتبه ای این اتفاق رخ داده است شهرداری مقصر این تصادفات اعلام خواهد شد.

تیزپاز در ادامه پاسخ ها با اشاره به کمک های مجموعه شورا و شهرداری در سال گذشته برای اتمام پل میدان معلم تصریح کرد: طرح زیباسازی و نورپردازی این پل را نیز در سال جدید جزو  پروژه های شهرداری تعریف کرده ایم تا شاهد زیباتر شدن این منطقه نیز باشیم.

کلیددار شهر بناب در انتها با اعلام خبر حذف مراسم گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس شهرداری بناب، خاطر نشان کرد: این مراسم طبق مصوبه شورا قرار بود در اسفند ماه سال گذشته همزمان با روز شهردار برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا و حذف اجتماعات مردمی، لغو شد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.