حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
شناسایی دقیق مبتلایان به کرونا ویروس عامل اصلی بالا بودن آمار در بناب است
18 می 2020 - 23:35
شناسه : 4407
بازدید 131
3

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از دو رقمی شدن تعداد جان باختگان کرونا ویروس خبر داد به گزارش پایگاه خبری بناب پرس، رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب صبح امروز در نشست خبری سنجش افکار عمومی را یکی از اقدامات رکین رسانه‌ها دانست و گفت: در عرصه‌ی سلامت، شناسایی و کنترل ویروس کرونا […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از دو رقمی شدن تعداد جان باختگان کرونا ویروس خبر داد

به گزارش پایگاه خبری بناب پرس، رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب صبح امروز در نشست خبری سنجش افکار عمومی را یکی از اقدامات رکین رسانه‌ها دانست و گفت: در عرصه‌ی سلامت، شناسایی و کنترل ویروس کرونا در بناب اقدامات خوبی انجام یافته است که آن را مدیون شرکای سلامت از قبیل قوای نظامی و انتظامی، امام جمعه، فرماندار، اصحاب رسانه، دادگستری، اداره صنعت و معدن و سایر عزیزان جهادی هستیم و از این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نیرپور، شناسایی دقیق مبتلایان به ویروس کرونا را یکی از عوامل اصلی بالا بودن آمارها در بناب دانست و خاطر نشان کرد: نظام سلامت شهرستان بناب در گوشه و کنار شهرستان و روستاها اقدام به شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا نموده است و این شناسایی به موقع مبتلایان آمار بهبودی‌ها را بسیار بالا برده است و شاید برخی از شهرستانهایی که وضعیت سفید اعلام شده‌اند، به درستی نتوانسته‌اند مبتلایان را شناسایی کنند، زیرا کل کشور آلوده به ویروس است و نمی‌توان گفت شهری وضعیت قرمز و شهری دیگر در هجوار آن وضعیت سبز است.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۶۰ آزمایش تست کرونا CPR در بناب انجام می‌شود که معمولا حدود ۱۵ الی ۲۰ ناقل مثبت کرونا شناسایی می‌شوند که شاید هیچ علائم بیماری در آنها وجود ندارد و صرفا با یک قرنطینه‌ی چند روزه‌ی خانگی و توصیه‌های روزانه‌ی تلفنی همکاران نظام سلامت مشکلشان رفع می‌شود.

وی در خصوص آمار کرونایی شهرستان بناب گفت: از ابتدای شیوع ویروس نحس کرونا در کشور نظام سلامت شهرستان بناب نزدیک به ۱۰۰۰ آزمایش تست کرونا CPR انجام داده است که نزدیک به ۲۰۰ نفر از آنها مثبت اعلام شده است و از این ۲۰۰ نفر حدود صد نفر منجر به بستری و درمان شده‌اند.

دکتر نیرپور ادامه داد: آمار بهبود یافتگان در بناب بسیار بالاست و حتی می‌توان گفت بالاتر از استانداردهای جهانی و همچنین تا به امروز تعداد ۱۰ نفر فوت شده‌ی کرونای مثبت در شهرستان بناب به ثبت رسیده است که اگر میانگین سنی گرفته شود، فوت‌شدگان بالاتر از ۶۰ سال می‌باشند.

رئیس شبکه‌‌ی بهداشت و درمان شهرستان بناب علت اصلی مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کووید۱۹ را تاخیر در رجوع به مراکز بهداشتی اعلام کرد و گفت: علت اصلی فوتی‌های کرونایی، تاخیر در رجوع به مراکز بهداشتی و بیمارستانها است و متاسفانه مبتلایان وقتی کار از کار گذشته و ویروس بدن را از کار انداخته به بیمارستان رجوع می‌کنند و بلافاصله پس از بستری جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر نیرپور در پایان از یکایک نیروهای خدوم نظام سلامت در بناب از رانندگان آمبولانس تا پرستاران، پزشکان و نیروهای خدمات مستقر در مراکز بهداشتی و بیمارستانها و … تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم شهروندان عزیز بنابی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌ی اجتماعی و عدم تردد غیر ضروری به مناطق پرخطر این ویروس نحس را کنترل کرده و دیگر مبتلایی در کشور و شهرمان نداشته باشیم ولی اگر آمار مبتلایان اینگونه پیش برود و شهروندان عزیز بنابی این ویروس خطرناک را جدی نگیرند یک تراژدی خطرناک انسانی‌ پیش روی خواهیم داشت؛ پس از شهروندان عزیز عاجزانه تقاضا دارم فاصله‌ی اجتماعی را جدی بگیرند، ماسک بزنند و در خانه ماندن بهترین داروی پیشگیری از ویروس خطرناک کرونا می‌باشد.

پایان خبر/ فتحی زاده

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.