حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
ساز و کار شورای فرهنگ عمومی بناب با بیانیه گام دوم انقلاب
25 جولای 2019 - 19:54
شناسه : 1614
بازدید 79
5

ساز و کار شورای فرهنگ عمومی بناب با بیانیه گام دوم انقلاب به گزارش بناب پرس به نقل از خبرنگار صدا و سیما، حجت السلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب در جلسه شورای فرهنگی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به بیانیه دوم انقلاب گفت: گام […]

ارسال توسط :
پ
پ

ساز و کار شورای فرهنگ عمومی بناب با بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش بناب پرس به نقل از خبرنگار صدا و سیما، حجت السلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب در جلسه شورای فرهنگی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به بیانیه دوم انقلاب گفت: گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران توسط مقام رفیع ولایت و رهبری برای این است که بدانیم جایگاه هر کس درباره معنویت و اخلاق در این مملکت و نظام کجا قرار دارد.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب شامل مسایل معنوی واخلاقی است. معنویت به معنی برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، توکل و ایمان در خود و جامعه است و اخلاق به معنی رعایت فضیلت هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتماد بنفس و دیگر اخلاقیات نیکوست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه گفت: معنویت و اخلاق جهت دهنده هر حرکتی و فعالیت های خودی و اجتماعی و نیاز هر جامعه است و بودن آنها محیط زندگی را حتی با کمبود های مادی بهشت، و نبودن آنها حتی با برخورداری مادی جهنم می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: شعور معنوی و وجدان اخلاقی جامعه هر چه بیشتر رشد کند، برکات بیشتری ببار می آورد بی گمان محتاج جهاد و تلاش است و این جهاد و تلاش بدون همراهی حکومت ها توفیق چندانی نخواهد یافت.

وی تاکید کرد: اخلاص و معنویت البته با دستور و فرمان بدست نمی آید و حکومت ها نمیتوانند با قدرت قاهره ایجاد کنند اولا باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند و ثانیا زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهاد اجتماعی در این باره میدان نهند و کمک نمایند و با کانون های ضد معنویت و اخلاق به شیوه معقول ستیز نموده و خلاصه اجازه ندهند با زور و فریب جهنمی کنند

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان این شهرستان گفت: در هر شهر، ولایت و استان، امروز مسئولان اعم از علما، مجریان، مدیران الگو و معیار مردم هستند درهر شهری گام برداشتن، یک حرف زدن و قدمی برداشتن اولا باید مسئولان خود عامل این گام و حرف باشند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ضمن تقدیر از مردم گفت: مردم در چهل سال تمام سختی ها را تحمل کرده اند و به مسئولان نظام که نماد و نماینده آن هستند لبیک گفته اند، و در طول این چهل سال مردم را به هر جا دعوت کرده ایم آمده اند، و هر جا درخواست کمک به نیازمندان کرده ایم قبول و خودجوش عمل کرده اند.

وی همچنین ضمن گلایه از مسئولین افزود: در این میان وظیفه ما چیست؟ ما باید از مردم درس بگیریم یا آن ها از ما؟ ما باید به آن ها راه را نشان دهیم و یا آنها به ما مسئولان؟ این انقلاب و مقام معظم رهبری نیز از ما انتظار دارند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.