حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
دولتی بودن نظام سلامت دلیل موفقیت ایران در مدیریت و کنترل کرونا
14 می 2020 - 10:06
شناسه : 4299
بازدید 86
7

دکتر صومی: سبک زندگی در ایران در سه ماه اخیر شیوع ویروس کرونا از حالت عادی خارج شده است، این نشان می دهد مردم کاملا همراهی می کنند. به گزارش بناب پرس به نقل از فارس، محمدحسین صومی در جلسه مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه کارهای شبکه […]

ارسال توسط :
پ
پ

دکتر صومی: سبک زندگی در ایران در سه ماه اخیر شیوع ویروس کرونا از حالت عادی خارج شده است، این نشان می دهد مردم کاملا همراهی می کنند.

به گزارش بناب پرس به نقل از فارس، محمدحسین صومی در جلسه مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه کارهای شبکه بهداشت تعطیل بردار نیست، اظهار داشت: شبکه بهداشت با بحران جدی مواجه شده است که اگر کارها و اقدامات پیشگیرانه با جدیت پیش نمی رفت قطعا وضعیت بدتری داشتیم.؛ اظهار داشت: امروز در روز از حدود یک هزار نفر در استان نمونه گیری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه روند فوتی ها در اثر کرونا ویروس رو به کاهش است و به طور متوسط روزانه ۲ الی ۳ فوتی در کل استان را داریم که ۹۰ درصد آنها بالای ۶۰ سال سن دارند.؛ گفت: بیش از ۵۰ درصد مبتلایان بالای ۵۰ سال دارند و ۶۳ درصد فوتی ها آقایان بوده اند، در بین فوتی ها جوان ۲۵ ساله و ۴۰ ساله بدون هیچ گونه زمینه بیماری خاص وجود دارد که نشان می دهد هیچ کس از این بیماری مصون نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اعلام اینکه میانگین سنی افراد فوتی در بناب نسبت به استان بالاتر است؛ تصریح کرد: با کمک و تلاش مسوولان شهرستان و جامعه پزشکی و درمانی شهرستان ویروس کرونا در بناب کنترل شده است و با وجود اینکه اوایل اسفندماه سال گذشته یکی از افراد مثبت از شهرستان بناب بود ولی در ادامه به دلیل کنترل های دقیق و همکاری مردم موضوع کنترل شد.

صومی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با موج جدیدی از کرونا به همراه آنفلوآنزا در پاییز مواجه شویم، .یادآور شد: اینکه کارشناسان و برخی تحلیلگران احتمال داده اند که ۷۰ درصد جمعیت ایران به ویروس کرونا مبتلا می شوند، باز هم مطرح هست و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند قطعا وضعیت خوبی در پیش نخواهیم داشت.

تا زمانی که محدودیت ها برقرار بود وضعیت مطلوبی داشتیم، اما از ۲۳ فروردین که محدودیت ها برداشته شد آمارها روز به روز در حال افزایش است.

وی ضمن قدردانی از جامعه روحانیت، فعالان فضای مجازی و رسانه ها به خاطر تلاش برای تنویر افکار عمومی، جلب کمک های مردمی و نیز آگاه سازی مردم تصریح کرد: ضمن تقدیر خیران انتظار داریم آنان با توجه به بازگشایی مدارس نسبت به بررسی و تکمیل سرویس های مدارس اهتمام نمایند؛ چراکه کمک خیران به این بخش عیناً کمک به بخش سلامت است.

این مدیر مسوول در امور سلامت و درمان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود ضمن دادن وعده ایجاد بانک خون در شهرستان بناب بر پیگیری احداث بیمارستان حداقل ۲۵۰ تختخوابی در این شهرستان قول مساعد داد.

شهرستان بناب در کنار شهرستان هایی است که وضعیت مطلوب دارند، تعداد مبتلایان و فوتی ها در مقایسه با سایر شهرستان ها کنترل شده است.

وضعیت موجود در حال مدیریت است، اما کنترل نشده است.

هیچ فوتی در بین مبتلایان خانم باردار در استان تا این لحظه نداشته ایم

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.