حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
در عید غدیر مهر تایید به دین اسلام زده شد/ عید سعید غدیرخم یک نکته بسیار مهم و وحیانی است
02 آگوست 2020 - 0:05
شناسه : 5010
بازدید 148
4

در عید غدیر مهر تایید به دین اسلام زده شد/ عید سعید غدیرخم یک نکته بسیار مهم و وحیانی است به گزارش بناب پرس، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه های علمیه ولی عصر (عج) شهرستان بناب امروز در دیدار متولیان هیئت های مذهبی و دستجات عزاداری شهر با بیان اهمیت عید سعید غدیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

در عید غدیر مهر تایید به دین اسلام زده شد/ عید سعید غدیرخم یک نکته بسیار مهم و وحیانی است

به گزارش بناب پرس، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه های علمیه ولی عصر (عج) شهرستان بناب امروز در دیدار متولیان هیئت های مذهبی و دستجات عزاداری شهر با بیان اهمیت عید سعید غدیر خم گفت: مسئله غدیر یا به عبارتی مسئله ولایت و اهلبیت علیهم السلام در بسیاری از آیات قرآن ذکر شده و آنچه در این باره صحبت می شود در حقیقت کلام وحی بوده و از زبان قرآن نقل می شود.

وی افزود: در عید غدیر با معرفی امیرالمومنین به امامت و جانشینی پیامبر از سوی خداوند متعال در حقیقت مهر تایید بر دین اسلام زده شد؛ بنابراین عید سعید غدیرخم یک نکته بسیار مهم و وحیانی است.

آیت الله باقری بنابی به روایت ائمه علیهم السلام “در شادیهای ما شاد و در ایام اندوه ما اندوهگین باشید” اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ماه ذی الحجه ماه سرور و شادمانی اهلبیت علیهم السلام است، انتظار دارد مساجد و هیئات نسبت به آذین بندی و برپایی پرچم ها و پلاکاردهای جشن اهتمام ورزند و برنامه های سیاه پوش کردن مساجد، خیابانها و محلات بعد از ۲۶ ذی الحجه برگزار شوند.

مدیر حوزه علمیه بناب تبیین مسئله غدیر، انفاق، اطعام و جشن و سرور در این دهه را مهمترین برنامه های هیئات عنوان کرده و یادآور شد: از کلیه همشهریان ولایت مدار و هیئات و دستجات مذهبی کاروان های جشن برپا کنند، به آذین بندی و برافراشتن پرچم های جشن در کوچه ها و خیابانها و مقابل بازارها و مغازه ها اقدام کنند که امر یک شریعت و امر به معروف و نهی از منکر عملی است.

وی با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام نکاتی را به مسئولین دستجات عزاداری متذکر شد و افزود: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان که شهر ما نیز از آن مستثنی نیست، عزاداران محترم به توصیه های ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و توجه و بدان عمل نمایند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: به موضوع نماز اول وقت بیش از پیش اهمیت دهیم و از برپایی دستجات عزاداری در اوقات نماز خودداری کنیم، چرا که امام حسین علیه السلام خود در میدان نبرد به این امر واجب آن هم به جماعت اهتمام فرمودند.

آیت الله باقری بنابی همچنین یادآور شد: برپایی عزاداری تا پاسی از شب، استفاده از طبل های بیش از حد و پر صدا در دستجات موجب آزار و سلب آرامش مردم و موجبات نارضایتی اباعبدالله (ع) را فراهم نموده که هیچ سنخیتی با روح عزاداری ندارد.

وی تاکید کرد: نوحه سرایی با آهنگ های ناموزون، عنوان کردن مطالب غیر واقعی برای گریاندن پرهیز و در اشعار خود به مسائل امربه معروف و نهی از منکر و رعایت حجاب و عفاف بیشتر توجه نموده و بیان کنید.

تصاویر:

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.