حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
دختران در مکتب اسلام از قداست و منزلت خاص برخوردار هستند/ وجود دختر در خانواده حسنه، برکت و باقیات صالحات است
28 می 2022 - 13:37
شناسه : 11372
بازدید 132
8

امام جمعه بناب با بیان اینکه دختران در مکتب اسلام از قداست و منزلت خاص برخوردار هستند، گفت: بهره برداری از دختران در شغل های دون شان آنها مصیبت بارتر از دوران جاهلیت قبل از اسلام است. به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه این […]

ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه بناب با بیان اینکه دختران در مکتب اسلام از قداست و منزلت خاص برخوردار هستند، گفت: بهره برداری از دختران در شغل های دون شان آنها مصیبت بارتر از دوران جاهلیت قبل از اسلام است.

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن اول ذیقعده سالروز میلاد کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت که روز دختر نامگذاری شده است، اظهار داشت: دختران در مکتب اسلام از شان و منزلت و قداست خاص برخوردار بوده و اسلام عنایت و توجه ویژه ای به بانوان دارد.

وی به قصه های دلخراش و حیرت انگیز زنده به گور کردن دختران در تاریخ قبل از اسلام اشاره کرد و افزود: این یک رفتار غیر قابل تحمل اعراب در دوران جاهلیت بود که با بعثت پیامبر اکرم و ظهور اسلام این فجایع و جنایات وحشتناک پایان یافت و دین اسلام به زن شخصیتی عطا کرد که تا دامنه قیامت بی نظیر بوده و خواهد بود.

خطیب جمعه بناب با بیان روایات و احادیث در مورد ابعاد شخصیت دختر و زن در اسلام تصریح کرد: دختران انسان های مهربان، مونس، خیر و برکت، باقیات صالحات و حسنه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با ابراز تاسف از اینکه هنوز در جوامع اسلامی باز رسوباتی از افکار جاهلی وجود دارد، گفت: متاسفانه خانواده هایی هستند که از تولد پسر خوشحال و از مولود دختر ناراحت می شوند. و اسف بارتر اینکه از خانم ها در شغل هایی بهره برداری می شود که دون شان آنهاست و این مصیبتی است که از رفتارهای دوران جاهلیت بدتر است.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.