حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
امام جمعه بناب: حادثه شوم کشف حجاب توسط رضاخان پلید، اهل دین و ایمان را عزادار و در درون خانواده های اصیل و ریشه دار یک مصیبت عظما و عاشورای دیگر برپا کرد
04 ژانویه 2019 - 19:29
شناسه : 374
بازدید 175
6

امام جمعه شهرستان بناب در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حادثه شوم کشف حجاب توسط رضاخان پلید، اهل دین و ایمان را عزادار و در درون خانواده های اصیل و ریشه دار یک مصیبت عظما و عاشورای دیگر برپا کرد   به گزارش بناب پرس، مصطفی باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب در […]

ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه شهرستان بناب در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:

حادثه شوم کشف حجاب توسط رضاخان پلید، اهل دین و ایمان را عزادار و در درون خانواده های اصیل و ریشه دار یک مصیبت عظما و عاشورای دیگر برپا کرد

 

به گزارش بناب پرس، مصطفی باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب در خطبه های عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته بناب با اشاره به جریان نحس و نامبارک کشف حجاب در تاریخ سیاه ۱۷ دیماه ۱۳۱۴ اظهار کرد: در حدود ۸۵ سال پیش رضاخان پست و پلید مأموریت داشت چادر زنان ایرانی را بالاجبار بردارد و کپی غربی ها را در ایران اهل بیت پیاده کرده و نوکری همه جانبه خود را به بیگانگان به اثبات برساند و نمادین این جریان را در سرتاسر کشور انجام و روز ۱۷ دیماه را روز آزادی زنان نامگذاری کرد.

وی افزود: این حادثه شوم اهل دین و غیرت و ایمان را خانه نشین، عزادار و ماتم زده کرد و در درون خانواده های ریشه دار و اصیل یک مصیبت عظمی و عاشورای دیگری بر پا کرد.

خطیب جمعه بناب گفت: رضاخان و پسرش هر دو به نوعی کشور را در بدیختی فرو برده و دراختیار قدرتهای شیطانی تسلیم کرد و خودشان بظاهر با تاج و تخت و لباس پادشاهی غلام حلقه بگوش و نوکر بی اختیار دولتمردان ایالات متحده بودند که آخر خداوند با دست همان بیگانه ذلیلشان کرد و اگر امام و انقلاب و شاگردان و پیروان آن مرد حکیم به داد کشور نمی رسیدند وضع ما امروز چگونه بود، خدا می داند.

وی با بیان اینکه حجاب حکم پروردگار، سپر سلامت و تحکیم بنیان خانواده و حفظ و استواری پیوند روحی و عاطفی میان زن و شوهر است، افزود: این سنگر را باید پاسداری نمود و هر روز مستحکم ترش کرد و اگرخدای ناکرده این مقررات قرآنی و اساسنامه آسمانی عمل نشود، آبی در آسیاب نمانده و زندگی ها مختل و تلخ و ناگوار خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با اشاره به پیام حکیمانه و تاریخی حضرت امام (ره) به صدر اعظم شوروی سابق یادآور شد: حضرت امام در این پیام و نهضت ابراهیمی خود ضمن تحقیر و پوچی و بی منطقی آیین کمونیستی معجزه وار عاقبت و آینده کمونیستی را ترسیم کرده و پایان و انقراض آن را خبر داده است که خود یک کرامت تمام عیار و پیشگویی حیرت انگیز است و جریانات و حوادث روزگار شهادت میدهد گفته های امام و پیش بینی های این مرد الهی در آن پیام و غیر آن پیام یکی پس از دیگری در حال تحقق است و حتی کمونیستی که در گوشه و کنار شنیده میشود، امروز شبحی بیش نبوده و ماهیتش را از دست داده است

وی گفت: گورباچف بعد از سالها از رحلت امام می گوید پیام امام خمینی از نظر من به همه روزگاران در طول تاریخ بود، زمانی که این پیام را دریافت نمودم به این نتیجه رسیدم شخصیتی که این پیام را نوشته، فردی متفکر دلسوز برای سرنوشت جهان است و تأکید می کند آیت الله خمینی فراتر از تاریخ میاندیشد که اگر پیام امام عملی میشد، چنین روزگار تیره و تار برای اتحاد جماهیر شوروی پیش نمی آمد و رقبای غربی ما دست بالا و یکه تاز میدان نمی شدند.

وی اذعان کرد: این نهایت افتخار ما و انقلاب ماست که بنیانگذار انقلاب ما با آن دید الهی و بینش استثنایی در آن پیام نورانی از آینده ناموفق و شکست خورده و به بن بست رسیدن نظام سرمایه داری غرب نیز خبر داده است.

امام جمعه بناب بیان کرد: دلارهای میلیاردی غربیها برای پیشبرد اهدافشان مؤثر نشده و با این همه سرمایه گذاری رئیس جمهور آمریکا برای دیدار شب عید با سربازان مفلوکشان از تاریکی  و ظلمت شب استفاده میکند و آفتاب برنیامده از منطقه فرار میکند و سپس آشکار و صریح اقرار و اعتراف می کند میلیارد میلیارد خرج کردیم و به این روزگار افتادیم، بهتر است برگردیم و از مرزهای خود مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه دیگر کشورها نیز با روزگار سختی دست و پنجه نرم می کنند، که فرانسه نمونه بارز آنها بوده و بقیه کشورها نیز آتش زیر خاکستر است، اظهار کرد: همه اینها نیز پیشگوییهای خمینی کبیر است.

باقری بنابی در ادامه خطبه ها خاطرنشان کرد: پیام حضرت امام (ره) به گورباچف در واقع درس توحید و معادشناسی، درس عبودیت، درس آینده نگری، درس مبارزه و مقابله با موهومات و خیال پردازی، درس شجاعت و آزادگی و مردانگی و یک متن جهان بینی الهی و اسلامی است که هر حکومت و هر ملتی به آن عمل نموده و ملازمت کنند، خوشبخت، سعادتمند و کامیاب خواهد بود.

وی افزود:  بعضی مشکلات درونی ما نیز در داخل کشور عمل نکردن به نسخه شفابخش رهبری است که نزدیک ۲۰ سال است رهبری معظم نظام تأکید بر اصلاحات اقتصادی میکند، اما نه دولتها به آن اهتمام ورزیده اند و نه مردم راه درست را انتخاب کرده اند.

امام جمعه بناب در پایان تأکید کرد: با وجود اینکه دولت ها در این شرایط پیش آمده مقصر هستند، اما اگر ملت ایران به لحاظ مالی و اقتصادی راه صدق و صفا در پیش گیرند، پنهان کاری نکنند، هر چه دارند در طبق اخلاص عرضه کنند، در کوتاهترین زمان ممکن همه مشکلات اقتصادی و معیشتی فروکش خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.