حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب برگزار شد/ توسعه ۳۰۰ هکتاری شهرک صنعتی بناب
02 جولای 2020 - 16:33
شناسه : 4863
بازدید 75
3

آذربایجانشرقی رتبه اول صادرات کشور در سال گذشته/ جایگاه ویژه صنایع فولاد و خشکبار بناب در رونق صادرات استان به گزارش بناب پرس، امین زاده مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با اشاره به رتبه اول استان در صادرات کشور در سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

آذربایجانشرقی رتبه اول صادرات کشور در سال گذشته/ جایگاه ویژه صنایع فولاد و خشکبار بناب در رونق صادرات استان

به گزارش بناب پرس، امین زاده مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با اشاره به رتبه اول استان در صادرات کشور در سال ۹۸، تصریح کرد: در حالی که رشد اقتصادی کشور در سال گذشته منفی ۶ درصد بوده است آذربایجانشرقی موفق به افزایش صادرات شده بطوریکه ۴۲ درصد ارزش دلاری و ۱۰۰ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

وی همچنین با تاکید بر نقش صادرات در تامین ارز کشور در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: صنایع فولاد و خشکبار بناب در رونق صادرات استان نقش اساسی داشتند و این صنایع مورد توجه ویژه این سازمان قرار خواهند گرفت.

امین زاده با اشاره به نامگذاری امسال بنام “جهش تولید”، از تکمیل طرحهای نیمه تمام و راه اندازی واحدهای تولیدی راکد بعنوان اولویتهای امسال این سازمان نام برد و افزود: ۱۰۵ واحد تولیدی راکد امسال در استان راه اندازی میشود.

فرماندار بناب از توسعه شهرک صنعتی بناب خبر داد و گفت ۱۰۰ هکتار از این توسعه انجام شده و در آینده نزدیک کار واگذاری آن انجام خواهد شد و در کنار آن ۲۰۰ هکتار دیگر به زودی توسعه خواهد یافت.

امین رفیعی فرماندار شهرستان در این جلسه کارگروه با اشاره به اینکه عدم توسعه شهرک صنعتی این شهر یکی از مشکلات اصلی بناب محسوب می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده ۱۰۰ زمین هکتار برای برای توسعه این شهر ک در نظر گرفته شده است و به زودی کارهای واگذاری آن انجام خواهد شد.

وی افزود: در کنار ۱۰۰ هکتار توسعه انجام شده ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اجرا می باشد و در کل شاهد خواهیم بود که شهرک صنعتی بناب بیش از ۳۰۰ هکتار توسعه خواهد یافت و این به نفع صنعت جنوب استان خواهد بود.

فرماندار بناب با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی صادرات شهرستان بناب در ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل گفت: در ۳ ماهه سال جاری حدود ۶۰ میلیون دلار صادرات از بناب انجام شده است که همین مقدار در ۳ ماهه سال گذشته چیزی حدود ۳۷ میلیون دلار بوده است.

رفیعی از حمایت همه جانبه دولت از واحدهای تولیدی شهرستان بناب به خصوص از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در همین راستا تسهیلات ۱۲ درصدی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است و ۴۸۰ میلیارد ریال برای شهرستان بناب درخواست شده که با ۴۴۰ میلیون ریال آن موافقت شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تصویب شده برای واحدهای تولیدی گفت: متاسفانه بانکها از مصوبات ستاد تسهیل تمکین نمی کنند و با قانون های داخلی خود و عدم پرداخت تسهیلات تعریف شده به نحوی در رفع موانع تولید همکاری نمی کنند.

شهردار بناب همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خصوص توسعه شهری بناب را خواستار شد و گفت : متاسفانه به علت استفاده برخی از مصالح شهرستان برای آبادانی شهر این اداره شهرداری بناب را جریمه کرده است و امیدواریم هر چه زودتر این جریمه ها بخشیده شوند

محبوب تیزپاز نیاری صبح امروز در این جلسه با اشاره به جریمه اخیر شهرداری بناب توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت : شهرداری بناب جهت توسعه و آبادانی  شهر بناب از مصالح موجود در شهرستان استفاده کرده است که به دلیل عدم مطابقت با قانون اداره صمت ، شهرداری بناب با جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مواجه شده است.

وی همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با شهرداری بناب را خواستار شد و گفت : امیدواریم مسئولان این سازمان تنها هزینه مصالح مصرف شده برای شهر بناب را از شهرداری طلب کرده و از جریمه ذکر شده خودداری کنند چرا که با توجه به وضعیت مالی شهرداری این جریمه ها می تواند به شدت شهرداری را متضرر کند.

تیزپاز نیاری در پایان هدف اصلی شهرداری بناب را توسعه و گسترش خدمات شهری عنوان کرد و گفت : پروژه های متعددی در دست  اجرا می باشند و امیدواریم تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شهرداری را در انجام این رسالت خطیر همیاری کنند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.