حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
جلسه بررسی مشکلات عشایر و منابع طبیعی با حضور نامدار مدیرکل منابع طبیعی و امور عشایر استان آذربایجانشرقی در شلرستان بناب
06 آوریل 2019 - 22:22
شناسه : 885
بازدید 81
5

جلسه بررسی مشکلات عشایر و منابع طبیعی شهرستان بناب با حضور نامدار مدیرکل منابع طبیعی و امور عشایر استان آذربایجانشرقی و مسئولین شهرستان در محل فرمانداری بناب برگزار شد. به گزارش بناب پرس، امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب در این جلسه گفت: از تعداد ۵۰۰ خانوار عشایر سهند ۳۹۹ خانوار ساکن شهرستان بناب است و […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه بررسی مشکلات عشایر و منابع طبیعی شهرستان بناب با حضور نامدار مدیرکل منابع طبیعی و امور عشایر استان آذربایجانشرقی و مسئولین شهرستان در محل فرمانداری بناب برگزار شد.

به گزارش بناب پرس، امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب در این جلسه گفت: از تعداد ۵۰۰ خانوار عشایر سهند ۳۹۹ خانوار ساکن شهرستان بناب است و تعداد دام این عشایر در شهرستان ۱۷۳ هزار رأس می باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید اظهار داست: حمایت از عشایر به عنوان اصلی ترین تولید کنندگان فرآورده های دامی، لبنیات و گوشت ضروری است.

رفیعی افزود: ضروری است شهرستان های استان در جهت رفع مشکلات عشایر و راههای ارتباطی آنها و استفاده بهینه و مطلوب از مراتع طبیعی باید همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

ضیاء اله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن اعتراض به صدور حکم به اتهام تخریب مراتع این شهرستان به فرمایش امام راحل اشاره کرد و گفت: عشایر ذخایر انقلاب هستند.

اعزازی از دادستان شهرستان بناب خواست روند بررسی مشکلات عشایر در امر اجرای تشریفات قانونی را تسهیل و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.

وی ادامه داد: بر اثر بارش های چند روز اخیر دیگر در مراتع ییلاقی و قشلاقی دامنه سهند در امر تولید علوفه دام مشکلی نخواهیم داشت.

اعزازی تعامل ادارات با مردم بویژه عشایر را حرف اول و راهکاری برای عشایر دانست.

نماینده مردم بناب در جلسه بررسی مشکلات عشایر این شهرستان از عشایر خواست: با توجه به اینکه بارندگی ها امسال بسیار مطلوب بود، از کشاورزان و عشایر می خواهم که تدابیری برای افزایش تولیدات دام و لبنیات داشته باشند تا به این طریق مشکلات گرانی گوشت و لبنیات در کشور کاهش یابد.

نامدار مدیر کل منابع طبیعی و امور عشایر استان ضمن بررسی مشکلات عشایر در این شهرستان گفت: تمامی مراتع این استان به نسبت دامهای ثبت شده در امور عشایر ظرفیت دارند و اگر چنان که چرای بی رویه و بیش از اندازه انجام گیرد هیچ مرتعی برای نسل بعدی نخواهیم داشت

وی از عشایر و روستائیان خواست به خاطر حفظ منابع و اراضی و مراتع ملی با همکاران خود در امور عشایر همکاری لازم را انجام دهند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.