حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
برگزاری کنگره ملی تبلیغ شهرستان بناب
18 ژوئن 2020 - 23:16
شناسه : 4699
بازدید 131
5

کنگره ملی تبلیغ مرحله شهرستانی عصر امروز با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و مبلغین حوزوی و دانشگاهی عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری بناب برگزار شد مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی در کنگره ملی تبلیغ شهرستان بناب با سنجش دینداری در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مسلمان نظیر سوریه، ترکیه و عراق […]

ارسال توسط :
پ
پ

کنگره ملی تبلیغ مرحله شهرستانی عصر امروز با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و مبلغین حوزوی و دانشگاهی عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری بناب برگزار شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی در کنگره ملی تبلیغ شهرستان بناب با سنجش دینداری در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مسلمان نظیر سوریه، ترکیه و عراق اظهار داشت: با توجه به عملکرد دینی در این کشورها و خیل خرافات و انحرافاتی که در دین وارد کرده اند، خلاء عدم وجود حوزه های علمیه و مبلغ دینی باعث شده که هویت دینی شان از بین رفته است.

وی افزود: آنجاست که حوزه های علمیه، مبلغ، اجتهاد و رساله های عملیه نمود پیدا می کند و اینکه از مبلغ و روحانیت صحبت می کنم دعوای صنفی نیست، بلکه بخاطر کاهش جرائم و از بین رفتن آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام حسن شعبانی با اشاره به اینکه حضور مبلغ در هر نقطه از کشور موجب کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش اختلافات خانوادگی و … شده است، اظهار داشت: با وجود این عملکرد مثبت این سازمان متاسفانه به علت کمبود اعتبارات دولتی قادر به گسترش فعالیت های تبلیغی نیست و مجلس باید دولت را مجبور کند نسبت به افزایش بودجه فرهنگی اقدام نماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان حیات دین و دینداری در جمهوری اسلامی را علیرغم هجمه فرهنگی دشمن و مفسدان داخلی یادآور شد: برای مردم کشورهای اروپایی درگیر و دار کرونا حتی موضوع قرنطینه و در خانه ماندن بمنزله حبس و خفه شدن است و این در حالی است که مردمان آن کشورها برای کسب آرامش مدام از قرص های آرام بخش استفاده می کنند.

حجت الاسلام شعبانی عیار وفاداری و پایبندی ملت ایران به نظام و انقلاب شان را مراسم تشییع جنازه عنوان کرد و افزود: ملت ایران بارها اثبات کرده است که از مسجد، قرآن و روحانیت خسته نشده اند، بلکه از دروغ، فساد اقتصادی امثال طبری، قاضی منصوری و روح اله زم خسته شده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه شهرستانهایی که طرح و برنامه فرهنگی داشته باشند بودجه دریافت خواهند کرد، گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب فعالیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی انجام داده لذا لازم است بیش از پیش تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جابری در کنگره ملی تبلیغ در بناب با اشاره به اینکه مسئولان باید به فسادهای اخلاقی و اقتصادی کشور توجه کنند، گفت: آمریکا بودجه کلانی در حوزه فرهنگی اختصاص داده است اما متاسفانه بودجه فرهنگی برخی شهرها مانند بناب طی سالیان اخیر تقریبا صفر بوده است.

وی افزود: آمریکا و سایر دشمنان جهت ضربه زدن به اسلام و ایران برای ۵۰ سال بعد برنامه می کنند و ابتدا جوانان را مورد هدف قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جابری تصریح کرد: اگر به حوزه فرهنگی توجه نکنیم در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد لذا پیشگیری بهتر از درمان است.

حجت الاسلام بایگان در این کنگره با اشاره به اینکه تعریف فرهنگ همان سبک زندگی یک قوم است، اظهار داشت: در بحث انسان شناسی به معنای امور متداول در میان یک قوم و ملت که آحاد آن قوم به دریافت و عمل به آنها پایبند بودند آنچنان که زیربنای اندیشه ها و مبنای تصمیم آنان بوده است، شکل دهنده مغز آنان باشند.

وی به آسب شناسی فرهنگ شهرستان بناب پرداخت و گفت: مشکل ما این است که هنوز تعدادی از مدیران اعتقادی به سبک زندگی اسلامی نداشته و مبلّغ فرهنگ غربی هستند و برخی مسئولان فرهنگی ححتی فرهنگ اسلامی را قبول ندارند.
حجت الاسلام بایگان افزود: بسیاری از فعالیت های فرهنگی در شهرستان رویکرد فرهنگی ندارند یا به عبارتی مسئله محور و یا برای حل مشکلات فرهنگی نیستند، بلکه برای اینکه بیلان کاری صورت گرفته باشد اتفاق می افتد.

این استاد حوزه علمیه بناب جذابیت و تکراری نبودن فعالیت های فرهنگی را ضروری دانست و تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی باید ضمن دارا بودن تنوع، جذابیت و ارائه مسائل روز جامعه در راستای رونق بخشیدن به مساجد باشد در حالیکه برخی فعالیت ها در عرض مساجد و کم رونق شدن آن می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که دشمنان قسم خورده اسلام از زمان پیامبر خاتم (ص) تا امروز همیشه در پی ضربه زدن به اسلام و بی دین کردن جوامع اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند، متأسفانه در بین هادهای فرهنگی ـ مذهبی تعامل و همکاری وجود ندارد.

سید فضل الله رضوی پور نیز در جلسه کنگره ملی تبلیغ شهرستان بناب با اشاره به انجام فعالیت های فرهنگی در شهرستان اظهار داشت: در چالش این فعالیت ها باید به این نکات توجه کنیم که آیا فعالیت های انجام یافته جوابگوی نیازهای بشری، نسل جدید و جوانان بوده است یا نه؟ و با وجود هجمه های تبلیغاتی دشمن از طریق فضای مجازی، عقاید و تفکرات مختلف مذهبی این فعالیت ها که غالباً بصورت سنتی انجام می شود تا چه حد جوابگو بوده است.

وی با بیان اینکه حرفهای کلیشه ای و یا حرفهایی که عملی نمی شوند، دیگر خریدار ندارند، افزود: چالش های فرهنگی و باورهای غلط در مدارس و دانشگاهها که منجر به هویت گریزی و یا احیاناً بی هویتی جوانان می شود گرچه بخشی به مشکلات اقتصادی مربوط می شود بلکه بخش عمده آن ناشی از عدم توجه مسئولین امر به مسائل فرهنگی است.

رضوی پور در ادامه به ارائه چند راهکار در این خصوص پرداخت و گفت: برنامه ریزی مناسب در راسای مهندسی فرهنگی بصورت بلند مدت و کوتاه مدت، تشکیل کمیته ها و کارگروههای تخصصی با استفاده از تکنولوژی های روز، فرهنگ سازی فضای مجازی، استفاده از نخبگان در فنون مختلف، ایجاد پژوهشکده فرهنگی و تربیت نیروهای فرهنگی متعهد و متخصص اندیشه ساز و اندیشه ورز به نظر من راهکارهایی هستند که می توانند برای تقویت بنیه فرهنگی جامعه مناسب باشند.

تصاویر:

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.