حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
با حکم مدیر کل آموزش و پرورش استان، حسین پارسامهر به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بناب منصوب شد
16 ژوئن 2020 - 19:35
شناسه : 4667
بازدید 93
5

ظهر امروز با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان؛ محمود قهرمانی تودیع و حسین پارسامهر به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بناب معارفه شد. در این مراسم معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاخص هایی وجود […]

ارسال توسط :
پ
پ

ظهر امروز با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان؛ محمود قهرمانی تودیع و حسین پارسامهر به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بناب معارفه شد.

در این مراسم معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاخص هایی وجود دارند که اگر آنها را رعایت کنیم در مسیر این سند حرکت کرده ایم، اظهار داشت: فرهنگ مشارکت پذیری و مشارکت جویی در عرصه های مختلف آموزش و پرورش یکی از این شاخص ها است که باید توسعه پیدا کند.

عاشور اکرمی گفت: فرهنگ خلاقیت و نوآوری نیز باید در تمامی فرایندهای آموزشی و تربیتی مورد توجه قرار گیرد.

وی فرهنگ پژوهش و تحقیق را شاخص دیگری عنوان کرد و ادامه داد: شاخص دیگری که می توان اشاره کرد، فرهنگ کار تیم است.

این مقام مسئول استانی گفت: با هم کار کردن، با هم زندگی کردن و همکاری تیمی در کارها مورد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اکرمی در ادامه با اشاره به برخی سیاست های وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان جعبه سیاه جامعه تلقی می شود و در جامعه مسائل و مشکلات فرهنگی و آموزشی اگر اتفاق بیفتد باید به آموزش و پرورش آن جامعه مراجعه کرد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش بسیار گسترده است و این نهاد با آحاد جامعه در ارتباط است، به همین دلیل باید به دنبال تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در این مجموعه باشیم.

اکرمی شایسته گزینی و شایسته سالاری را از دیگر سیاست‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تغییر و تحولات در جامعه و مجموعه سازمان ها باعث پویایی آن سازمان خواهد شد.

وی تاکید کرد: در مورد انتصاب و انتخاب مدیران باید بحث شایسته‌سالاری مورد توجه قرار گیرد.

وی شفافیت در امور را از دیگر سیاست های وزارت آموزش و پرورش خواند که برنامه محوری و قانون مداری در آن مورد تاکید است.

اکرمی پرهیز از حاشیه سازی و پرداختن به ماموریت اصلی آموزش وپرورش را از وظایف مهم مدیران دانست و گفت: مدیری که حاشیه پردازی کند عایدی برایش جود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امنیت فرهنگی مهم است نه فرهنگ امنیتی، و نباید هیچ زمانی آموزش و پرورش را امنیتی کرد.

وی در پایان گفت: نباید مطالب و ماموریتی دلسرد کننده و ناامید کننده در برنامه‌های آموزش و پرورش وجود داشته باشد. چرا که دشمن به دنبال آن است که ناامیدی در مجموعه سیستم آموزش و پرورش ایجاد کند.لذا باید به این نکته توجه کرد و به دنبال آن باشیم که در سیستم امید ایجاد کنیم.

مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بناب نیز ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تصریح کرد: برنامه استراتژیک نظام تعلیم و تربیت کشور بر پایه سند تحول بنیادین است و سیاست ما براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای دقیق این سند است.

حسین پارسامهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با وجود این که دانش‌آموزان در مدارس حضور نیافتند ولی آموزش تعطیل نشد و مدافعان آموزش در کنار مدافعان سلامت در این مدت مجاهدت کردند و از طرق مختلف، چه از طریق تلویزیون و چه از طریق فضای مجازی و راه های دیگر آموزش دانش آموزان را ادامه دادند.

پارسامهر با اشاره به اینکه سلامت هر جامعه به کیفیت آموزشی آن جامعه وابسته است اظهار داشت: کیفیت دانش آموزان به عنوان دریافت کنندگان آموزش، کیفیت معلمان به عنوان عرضه‌کننده خدمات آموزشی، امکانات و تجهیزات ضروری و در نهایت روال اداری و برنامه ریزی اداری برای آموزش از مولفه های تاثیر گذار مقوله کیفیت آموزشی هستند.

وی به رفاه معلمان و مقوله درآمدزایی مناطق آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید به دنبال درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش باشیم زیرا مناطقی که دارای درآمد اختصاصی می باشند در جهت پیشبرد اهداف آموزشی دارای عملکرد بهتری می باشند.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانم در طول مسئولیتم در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان بناب خدماتی ارزنده ای را برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی انجام دهم.

در ادامه قهرمانی مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان بناب با بیان اینکه به مدت ۵/۲ سال با اطمینان مجموعه آموزش و پرورش استان و مدیرکل محترم بنده در خدمت آموزش و پرورش شهرستان بودم گفت: از همه همکاران عزیزیزم تقدیر و تشکر می‌کنم که به صورت برادرانه در جهت اعتلای آموزش و پرورش شهرستان بناب تلاش کردند.

وی سپس به تشریح عملکرد مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی و پرورشی و سایر حوزه ها پرداخت.

قهرمانی با بیان اینکه در بحث عمرانی شهرستان بناب حرف اول را می‌زند، گفت: در سال ۹۸ با وجود تمامی مشکلات و با کمک خیرین عزیز مدرسه ساز توانستیم ۵۸ کلاس درس افتتاح کنیم.

وی در پایان موفقیت و سربلندی برای مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بناب از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.