حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
امام جمعه بناب: پرچمداران عید غدیر علماء و دانشمندان شیعه بودند که آن را پایه ریزی، ترویج و عمیق تر کردند
10 آگوست 2019 - 23:19
شناسه : 1788
بازدید 69
4

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب در جلسه بنیاد غدیر گفت: ما چه قدر به علما و دانشمندان تشییع بدهکار هستیم که به سمت این خانواده هدایت کرده و محبتش را در دل ما افکنده و ما را شیعه و شیعه‌زاده گردانده، که در جهان تشییع کشور ایران […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب در جلسه بنیاد غدیر گفت: ما چه قدر به علما و دانشمندان تشییع بدهکار هستیم که به سمت این خانواده هدایت کرده و محبتش را در دل ما افکنده و ما را شیعه و شیعه‌زاده گردانده، که در جهان تشییع کشور ایران پرچمدار تشییع بوده‌است.

وی در ادامه گفت: ابتدا کشور ما کافر، بت پرست محض و آتش پرست بود که پس از اسلام کشور ما مسلمانی و تشیع را برگزید.

باقری بنابی در بخشی از سخنان خود اشاره‌ای به بیانات مرحوم علامه طباطبایی کرد و گفت: “شاه و مسئولین وقت خود اظهار کردند که ما در مقابل حقایق نمی توانیم مقاومت کنیم و باید به سمت تشیع گرایش پیدا کنیم که با مخالفت تعدادی از افراد ناصبی متعصب در اصفهان و قزوین که می خواستند به در باور و عقیده خود بمانند که عمق آن در این شهرها نشان می داد با این همه مخالفت و سر سختی ها توانستند مذهب تشییع را در شهرهای اصفهان و قزوین و در سایر شهرها و بلاد اسلامی مذهب تشییع را پایه ریزی ، ترویج و عمق بخشیدند.”

باقری بنابی اشاره به سنت دیرینه شب غدیر در بناب کرد و گفت: در شب غدیر که معمولاً در میدان مرکزی شهر در زمانی که تعداد نفوس جمیعت شهرستان بناب ۱۷ هزار نفر بود، مشعل‌هایی را روشن کرده و در داخل شهر می‌چرخاندند و در آن زمان معنای آن نامفهوم بود و با گذر زمان مفهوم این کار بزرگ نمایان شد و مردم آن زمان با زندگی محدود و مختصری که داشتند و پذیرایی هایی که در توانشان بود سعی در متمایز کردن این شب و روز داشتند و پایه‌گذار این کار در بغداد شیخ مفید بود که در شب عید غدیر خم می فرمودند: مشعل روشن کرده و با فاصله‌های دور به عتبات عالیات در عراق حرکت کنید و نیز ایشان از پایه گذاران دستجات حسینی بوده است.

باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز شما مسئولان این نظام هستید که دست به دست هم این سنت حسنه، این اساس دین و سعادت را رونق می‌بخشید و فرق ما با مسلمانان دیگر، ولایت‌مداری ماست که هر آنچه در این نظام داریم به برکت محمد و آل محمد صلی اله است و ما خوشنودیم که شما مسئولان به این نکته توجه دارید.

باقری بنابی در پایان از مسئولان ادارات و نهاد‌ها خواست در دهه امامت و ولایت در سربرگ‌های اداری خود به قید کلمه لبیک یا رسول الله اهتمام کنند.
پایان خبر / قدسی‌زاده

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.