حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3100 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
امام جمعه بناب: توده های عظیم ملت در برابر عده ای فرصت طلب و سودجو در جامعه دادرس و فریاد رسی ندارند/ وقت آن رسیده که مدیران و سیاستگذاران جهادی و انقلابی عمل کنند
15 مارس 2019 - 17:28
شناسه : 831
بازدید 81
4

امام جمعه بناب: توده های عظیم ملت در برابر عده ای فرصت طلب و سودجو در جامعه دادرس و فریاد رسی ندارند/ وقت آن رسیده که مدیران و سیاستگذاران جهادی و انقلابی عمل کنند به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب در خطبه های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این […]

ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه بناب: توده های عظیم ملت در برابر عده ای فرصت طلب و سودجو در جامعه دادرس و فریاد رسی ندارند/ وقت آن رسیده که مدیران و سیاستگذاران جهادی و انقلابی عمل کنند


به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب در خطبه های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته با اشاره به آیه ۳۸ سوره کهف دستور اکید خداوند به پیامبر اکرم (ص) گفت: در شأن نزول این آیه آمده که گروهی از ثروتمندان مستکبر عرب از پیامبر خواستند که اگر می خواهی ما با تو باشیم و در مجالس تو شرکت کنیم باید از این جماعت کهنه پوش و فقیر دوری کنی، که این آیه نازل شد و به پیغمبر دستور داد هرگز تسلیم این سخنان پوچ و بیهوده نشود.
وی افزود: امروز در نظام جمهوری اسلامی باید این پیامها را با جان و دل عمل کرد، جاییکه اشرف کائنات چنین مورد عتاب قرار گرفته دیگران باید چگونه عمل کنند.
خطیب جمعه بناب با بیان اینکه نماد و عظمت مسلمانان و نیروی دفاعی اسلام در برابر دشمن منحصراً عامّه مردم و توده های ملت هستند نه مرفهین و اشراف و سودجویان فرصت طلب، گفت: به قطع و یقین اگر حمایت و پشتیبانی عامه مردم نباشد همه چیز به فراموشی سپرده می شود.
وی گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس، هسته های مقاومت در برابر داعش و اسرائیل و ترفندهای استکبار، ۲۲ بهمن های دشمن شکن همین اقشار ضعیف و توده های ملت است که به میدان آمده و باعث قوام کشور و بقای جمهوری اسلامی و امنیت میهن اسلامی می شوند نه شمال شهری ها، مرفهین کاخ نشین و ثروتمندان پرتوقع، گله مند و همیشه ناراضی
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی داشتن حال و هوای توده های مردم را که در شکوفایی، پیشرفت و امنیت دین و کشور نقش آفرین هستند وظیفه حاکمیت و دولتمردان دانسته و اظهار کرد: حضرت امام (رض) در قدم اول به ایران فرمود که من آمده ام شما را از ذلت و اسارت نجات دهم، من خدمتگزار مردم هستم.
وی خطاب به مدیران و مسئولان امور کشور گفت: نباید در ظلم و جفای فاحش و آشکار عده ای فرصت طلب و سودجو به عامه مردم اینگونه بی تفاوت باشند و هیچ دادرسی به اقشار کم درآمد جامعه پیدا نشود؛ اصلاً معنای دولت، مدیر و مسئول که اینقدر ساز و برگ و تشکیلات به راه انداخته اند، چیست؟
وی ادامه داد: برای چاره جویی مشکلات مدیری تغییر می کند، ولی آبی از آب تکان نمی خورد؛ فلان وزیر قیمت تعیین کرده و سخن از برخورد با متخلف می زند، اما قیمت بالاتر می رود و هیچ اتفاقی نمی افتد. هیچ خودروسازی به وعده اش عمل نمی کند، باز هیچ عکس العملی از مسئولان دیده نمی شود.
تولیت حوزه علمیه بناب با اشاره به عدم پیشگیری از فرصت طلبی، سودجویی و گرانی از سوی دستگاههای عریض و طویل نظارتی، حمایتی و اجرایی خاطر نشان کرد: ادامه این وضعیت غیرقابل قبول است و با وضع موجود در افکار عمومی این گونه تصور تقویت می شود که یا مسئولان خود دچار مشکل نیستند و یا از شرایط جامعه بی خبر هستند که اگر چنین باشد باید وامصیبتا گفت و این عذر بدتر از گناه است.
باقری بنابی افزود: اگر مدیران و مسئولان ناتوانند، جای خود را به افراد توانمند بسپارند؛ بالاخره وقت آن رسیده که مسئولان و مدیران و سیاستگذاران عمده کشور جهادی و انقلابی عمل کنند و واقعیت را به مردم بگویند و تکلیف خود و مردم را روشن کنند، و الا این شیوه اداره مملکت نیست.
وی در خاتمه ضمن توصیه به جوانان و نوجوانان برای عدم استفاده از مواد محترقه خطرساز در چهارشنبه سوری آخر سال از اولیا و بزرگترها خواست نگذارید نوجوانان تان با استفاده از این مواد خطرناک به جان و مال خود آسیب رسانده و سرمایه های مملکت را بسوزانند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.