حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
امروز روز وحدت و همدلی و اخوت است
09 دسامبر 2018 - 8:17
شناسه : 136
بازدید 105
7
امام جمعه بناب: امام جمعه بناب: امروز با این وضعیت استثنایی مملکت که با جنگ تمام عیار اقتصادی دست پنجه نرم می کند وقت تسویه حساب و کشمکش نیست، امروز روز وحدت و همدلی و اخوت است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب در خطبه های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره آل عمران اظهار داشت: برنامه ۴ ماده ای قرآن یک نسخه کامل سربلندی و پیروزی حتمی برای عموم مسلمین است.

ایشان اضافه کردند اگر روح استقامت و پایمردی در مسلمانان زنده شود و در برابر فشار و توطئه دشمن تسلیم حوادث نشوند، مرابطه و مراقبت کافی از مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و عقیدتی خود داشته باشند و با تقوا و طهارت فردی و اجتماعی از لجنزار گناه و فساد فاصله بگیرند، طبق ضمانت قرآن فتح و ظفر و پیروزی آنها تضمین خواهد شد.

خطیب جمعه بناب با اشاره به ضرورت اجتناب ناپذیر استقامت، مقاومت و مراقبت در این روزگار پیش آمده به مردم مومن و مسلمان ایران گفت: جوانان و دانشجویان غیرتمند و فهیم کشور به وجه تسمیه امروز که ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شده است، در اثر پیشتازی دانشجویان در نهضت و انقلاب و مقاومت آنان در زمان طاغوت، دژخیمان رژیم منحوس شاه در چنین روزی عده ای از دانشجویان را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در ادامه گفت: دانشجو و دانشگاهی صاحب امروز و آینده کشور است، و اوضاع جهانی ایجاب می کند دانشجو باید جهادی عمل کند. در کسب علم و دانش سعی کند هم روشنفکر حقیقی و هم مسلمان واقعی، هم دشمن شناس و هم جریان شناس و زمان شناس باشد.

وی افزود: جمود و تحجر بد است، فرق نمی کند تحجر مذهبی باشد یا تحجر سیاسی؛ که البته تحجر سیاسی بسیار خطرناک تر است. مانند تحجر حزبی، سازمانی، جناحی یا قومی

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) ۱۴۰۰ سال قبل دانشجوی سرزمین ایران را مدح و ستایش کرده است، افزود: جوانمردان این سرزمین در ۴۰ سال اخیر ثابت کرده اند که هم در میدان جهاد و شهادت و هم در صحنه کار و کوشش و هم در‌ مقام ایستادگی و مقاومت در برابر فشارهای سنگین شیاطین و استکبار سزاوار این عنایت خاصه پیغمبر اکرم (ص) هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه غرب زدگی و غرب گرایی تله و دام و طوق ذلت است، اظهار کرد حیف است ابتکار، ذوق، هنر و استعداد دانشجو و جوانمردان این ملت در دام غرب زدگی گرفتار و یا در اسارت و حصار گرایش های غربی محبوس شود. غرب ابتدا روی معنویت و غیرت دینی جوانان ایرانی کار کرده و سعی کرده اند آنها را بی تفاوت، بی بند و بار نموده سپس استعدادهای خلاق آنان را به استخدام خود درآورند.

امام جمعه بناب تاکید کرد: تا انقلاب نبود کشور در اختیار غربی ها بود، نوکران ریز و درشت همه غلام حلقه بگوش آمریکائیها بودند و تمام استعدادهای سرشار در راستای اهداف آمریکاییها بکار گرفته میشد، مع الاسف بعد از انقلاب هم در اثر ناپختگی، احیانا تنگ نظری و گاها در اثر بی کفایتی بعضی دستگاهها فرار مغزها ادامه داشت و هنوز هم در جریان است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها ادامه داد: الان نیز در قسمت هایی از کشور جمود، کج فهمی، تنگ نظری و کج اندیشی دامنگیر است، نمونه آن همین نهضت استیضاح است، با این وضع استثنایی مملکت که با جنگ تمام عیار اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و دشمن هر روز بنوعی چنگ و دندان نشان می دهد، وقت تسویه حساب و کشمکش و خط نشان نیست، امروز روز وحدت و همدلی است.

باقری بنابی با اشاره به اینکه گرامیداشت روز دانشجو و ارج نهادن به آنان با حرف و شعار و تعریف و تمجید خشک و خالی جواب نمی دهد اظهار داشت: دانشجو عملا نگاه می کند و ارزیابی می کند که با این زحمات و درس خواندن اگر در موقعیتی قرار گرفتم در این کشور با من چگونه برخورد خواهد شد، آینده من چگونه خواهد بود.

ایشان در خاتمه گفت: باید حد و حدود انسان های والا را حفظ کرد و به زحمات خادمان مومن و انقلابی ارج نهاد، و قرآن با صراحت هشدار می دهد ای مسلمانان در اختلاف نظرها سعی کنید به کینه و بی عدالتی کشیده نشود.

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=136

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.